pucken driller lidt..

Hej alle ...
Jeg har en mindre problem med en maxi.. Jeg har ligget og rodet med den i snart 14 dage.. Den er blevet malet lidt, renset topstykke og stempel, helt ny tænding..
Nu er problemet bare jeg er nødt til at køre med fuld choker før den vil køre ordentligt. Nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt..

Håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpewink
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jrtincup

Hej alle ...
Jeg har en mindre problem med en maxi.. Jeg har ligget og rodet med den i snart 14 dage.. Den er blevet malet lidt, renset topstykke og stempel, helt ny tænding..
Nu er problemet bare jeg er nødt til at køre med fuld choker før den vil køre ordentligt. Nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt..

Håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpewink


Den får for meget luft! hvis du slår chokeren fra går den så ud? Enten skal du tjekke luftfilteret er sat ordentligt på eller også skal der en størrer dyse i kaburatoren.

Der er måske en luftskrue på din kaburator som du kan prøve at skrue lidt ind, og derved give den midre luft.
Citat fra Lsp

Den får for meget luft! hvis du slår chokeren fra går den så ud? Enten skal du tjekke luftfilteret er sat ordentligt på eller også skal der en størrer dyse i kaburatoren.

Der er måske en luftskrue på din kaburator som du kan prøve at skrue lidt ind, og derved give den midre luft.

hej lsp.. først vil jeg sige tak for det hurtige svar...
Den går ikke ikke ud med mindre jeg giver fuld gas.. den trækker bare ikke så godt når chokeren bliver slået fra..
Det skal siges der er tale om en rund kaburator, og jeg har prøvet at skrue på luftskruen og det hjalp ikke. Dysen er str. 54.. luftfiltert er af ældre dato og har tapet det sammen for det skulle lukke tæt.. hvor stor dyse tror du max. den kan tage. Knallerten den er ikke ulovlig.
mvh jrtincup
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra jrtincup

hej lsp.. først vil jeg sige tak for det hurtige svar...
Den går ikke ikke ud med mindre jeg giver fuld gas.. den trækker bare ikke så godt når chokeren bliver slået fra..
Det skal siges der er tale om en rund kaburator, og jeg har prøvet at skrue på luftskruen og det hjalp ikke. Dysen er str. 54.. luftfiltert er af ældre dato og har tapet det sammen for det skulle lukke tæt.. hvor stor dyse tror du max. den kan tage. Knallerten den er ikke ulovlig.
mvh jrtincup


Hvis dit luftfilter er så dårligt i stand som du beskriver så kan den jo sagtens suge flask luft, og jeg mener at dyse 54 er standart dyse for en Maxi med rund kaburator.
Mit råd er at købe et nyt luftfilter hos thansen til 100,- istedet for at købe nye dyser. Da din maxi er lovlig så skal den heller ikke have mere benzin end hvad en dyse 54 giver så nyt luftfilter er vist vejen frem.
Citat fra jrtincup

Hej alle ...
Jeg har en mindre problem med en maxi.. Jeg har ligget og rodet med den i snart 14 dage.. Den er blevet malet lidt, renset topstykke og stempel, helt ny tænding..
Nu er problemet bare jeg er nødt til at køre med fuld choker før den vil køre ordentligt. Nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt..

Håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpewink


Hej du,din maxi får for meget luft i forhold til benzin, jeg ved ikke om du har fjernet noget i dit luftfilter, hvis ikke så skal du have en større dysse i, det er den ene ting, den anden er , at den ikke står helt rigtig i tænding, den skal åbne 1,8 m.m før top.
god fornøjelse
MVH
L.J
Hejsa
Ville nu lige se til udstødning før jeg dyser om ..

Mvh Jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også