Skifte telefonstik.....

Hej.

Jeg har lige investeret i nye telefonstik - jeg troede det var ligetil at smide ledningerne derover i, meeeeen.

Nogen der har prøvet det?

I det gamle stik er der 2 ledninger skruet på samme skrue. Men i en den nye dåse er der tal fra 1-6 hvor ledningerne skal presses ned med den montagedorn der følger med.
Men telefonen virker ikke!! Nogen der har et tip el. to?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
uff du har tydeligvis rodet dig ud i noget du IKKE skulle...

Umiddelbart kan det ske at der er en "sabotage" ring i dit anlæg...Normalt bruger man rød på den ene pol og blå på den anden...

Hvis der har været en "sabotage" ting i dit anlæg, bliver du nødt til at prøve dig frem, og hvis ikke, tilkalde en proff...

Sig mig, hvilke stik er det du udskifter til?? alm telefon, er jo de flade 3-benet stik, dog kan man få nogle med RJ11 også..
Hvad skifter du til ?
Det er ganske almindelige fladbenede stik. Som skrevet før er det 2x2 ledninger der skal fastgøres. farverne på det gamle stik sad sådan:
Orange/Hvid og Rød på pol 1
Orange+ Blå på pol 2

Men på det nye stik skal de jo klemmes ned i holderen. Men der er jo "kun" 3 stik da de i hver ende hedder 1-3 2-5 4-6.
Okay...Så kan jeg berolige dig, at du sagtens selv kan lave det...Har du et billede af det nye stik, så jeg er 100% sikker, og ikk bare lukker lort ud ??

Umiddelbart forstår jeg det sådan et det nye stik også er sådan et fladbenet tele stik, bare med knivmuffer.....Hvis det er fungerer det jo akkurat på samme måde som et alm. 230v stik. Altså den midterste er jord, samt dem til siderne er + og -
det er knivmuffer.
Altså næsten samme system som de gamle bare de skulle skrues sammen.

Men hvordan bruger jeg de knivmuffer? Afisolerer ledningerne og brokker dem i mufferne med den dorn?
Så er jeg hjemme igen. Skal jeg bare lægge ledningerne i igen som de var i den gamle dåse? Altså samme farver i to forskellige sider?
Nemlig....Sværere er det ikke
OK - nu bliver jeg snart i....!!!!

Jeg har prøvet at sætte Orange/Hvid + Rød i knivmufferne i det "spor" der hedder 1-3 og Orange+ Blå i mufferne i den anden side - alstå to ledninger i venstre side og to i højre side, men det virker stadig ikke.
Jeg har også prøvet at vende dem, stadig ingen held.

Men mest mystisk, syntes jeg, er at jeg ikke har haft klartone siden jeg skilte det gamle stik ad, men når jeg ringer op til pågældende nummer ringer den, og slår ikke "ud".

Any Clues?
Hvis du har monteret det, som det var monteret i "gamle" dage, kan der jo ikke være noget problem, prøv evt. at afisoler den røde og sæt på den ene side af stikke (Uden det stik der skal sidde på vægge) og gør ligeledes det samme med den blå.... Undlad de 2 sidste....

Så må vi håbe at det virker...Ellers se på det gamle stik, om du er 100% sikker på at der var 2 og 2 viklet sammen....nogle gamle stik er der 4 klemmer i...Og de sidder meget tæt, deri kan der være en sabotage kreds, og bliver den ikke samlet rigtigt i det nye stik får du ingen klartone..
eeeey....du skriver at den godt kan ringe op, men du får ingen klartone??? lyder meget mystisk, prøv at bytte polerne..
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis