Blanding af cement

Hej,

Jeg skal have fyldt op i nogle huller men har ikke mere støbemix men masser af grus. Kan jeg blande grus & cement sammen og vil det binde ? Det skal ikke bære noget, der skal bare være en glat overflade. Det er et lag på melem 1-4 cm.

Kim
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan sagtens binde - støbemix er kun sten og grus, for at det skal binde kommer du jo normalt cement i.

Så grus (f.eks 0,8)og cement det kan sagtens gå, og vil binde helt som det skal.

Mvh.

René


Om jeg mener sand ??? Det er vist noget om hvor man køber det henne i landet mener jeg at have hørt. Kan ikke huske forskellen. Det som jeg har liggende er 0/8 ??? som er brugt ovenpå stabilgrus og under fliser.

Kim
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så er vi igen inde hvor der er kæmpe forskel på landets egne..

I Jylland bruger vi en masse sand, men sjællændere og fynboer kalder det vist grus.

Vi Jyder bruger også grus men så kalder i andre det pludseligt for sten...

Desværre kender jeg ikke lige definitionerne på de forskellige dele og deres blandingsforhold...

Venligst Njord

MVH Njord
Annonce
Du kan prøve at gå ind på aalborg portland og se de forskellige blandingsforhold - det er lidt afhængigt af hvad det skal holde til.

1:7 giver en overflade der ikke er særlig stærk. Slidmæssigt tror jeg du skal ned i noget der ligner 1:3 hvis det skal kunne holde til noget.

Mht. grus/sand... 08 Betongrus er det man normalt bruger ved støbearbejder.

Mvh.

René

Hej!!!

ja i har temmelig ret i at det afhænger af egnen her på Bornholm ja så bestiller man noget der hedder fyldgrus!!! da jeg kommer fra Køge hvor vi både har bakke grus altså materialer fra grusgrave, og strand materialer ja så troede jeg jo at når man kaldte det fyldgrus så var det noget istil med det man bruger ovre til til at fylde iveje ogsådannoget, men nej jeg fik noget som også kan bruges i et fuglebur altså finere end ellekildegrus som har en kornstørrelse på mindre end 0,02
så betegnelsen grus,sand eller hvad I kalder det de forskellige egne er egentlig ligegyldige da det fagtisk er kornstørrelsen der tæller, Du er oppe i en kornstørrelse 0/8 det er en ret stor størrelse hvis det er reperation af slid/pudslag så hvis du kan sigte det til en kornstørrelse 0/4 vil det være bedre at arbejde med og du får et pænere resultat.

Blandingsforhold 1:3 - 4 er ok.

held og lykke
Jan murer

jan milton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis