Gulvvarme i kælder gulv ?

Davs, jeg har et rækkehus, hvor jeg ønsker gulvvarme i kældren, huset er fra 1951, og kælderen ligger ca. 2m over jordniveau. så er spørgsmålet, om jeg bliver nødt til at hamre hele gulvet op (i stykker, så væggene bliver stående) også ligge 300mm styrolit + støbe gulv med rionet og 20mm gulvvarmeslanger? eller kan jeg nøjes med bare at fræse spor til gulvvarme slangerne, i det eksisterende gulv??

Er bare bange for varmen forsvinder ud....

Hvad vil jeres bud være ?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det rigtige er som du beskriver at hamre det gamle gulv op - du kan sagtens nøjes med 220 mm flamingo - det er først på de nye regler at der anvendes 300 mm isolering ja så varmeslanger og rionet samt 10 cm beton 1:8 god fornøjelse
Der er megen god motion i det job! :-)
Tænk på at der er folk, der betaler i dyre domme. for at motionere. Du får
motionen i tilgift ganske gratis, og bagefter, er det muntert at kunne berette om!! :-)
Se lidt lyst på situationen, det var da værre, hvis din kælder var oversvømmet.
Tanken er undertiden værre end handlingen. Når du først har fået hul, og i øvrigt disponer over en GOD elektrohammer, og ikke tager "for meget for" ad gangen, så får det det ret snildt.
mvh
ktm, der har banket mange m2 gulve op

Med venlig hilsen
ktm

 

Hehe

Jeg er skam ikk så bange for at hakke det op, jeg er mere træt af jeg skal igennem hele hytten med alt lortet, idet der ikke kan komme noget ud af kælder vinduet...
Hej

Jeg har været igennem en totalrenovering af vores kælder.
Jeg bankede alt gulv op og støbte ud under vægende da soklen ikke var dyb nok. Vi gravede ca ½ meter ud, da vi også sænkede gulvet, det gav i alt 40 tons betonbrokker og ler/jord, det kørte jeg ud gennem kældervinduet på en transportør, vores kældervindeúer er ikke meget mere end 40 cm åbne i højden.

Det var hårdt arbejde men det hele værd. jeg havde overarme som Arnold Swartsnegger da vi var færdige, så det giver varmen flere gange.
Annonce
Citat fra FAG

Vi gravede ca ½ meter ud, da vi også sænkede gulvet, det gav i alt 40 tons betonbrokker og ler/jord, det kørte jeg ud gennem kældervinduet på en transportør, vores kældervindeúer er ikke meget mere end 40 cm åbne i højden.


hold da op. cool

Der kan ikke komme mange brokker ud af sådan et vindue. Hvor lang tid tog det?

mvh
Jørgen
Selve transportøren var ca. 20 cm høj, så der var lige plads nok.
Det tog 5 uger fra vi begyndte at hugge gulvet op til der var støbt ny gulv, og så var der lagt nyt vvs og el ned i gulvet.
40 tons

det var sku ikk så lidt.....Hvordan kom du af med det?? lejet en container ?
Jeg lejede 4 containere, det kostede mig ca. 6500,-
Jeg fik containerne placeret sådan at transportøren kunne nå ud i den.
Jeg kan tilføje at leje af transporrtør var ca. 1000,- pr weekend.
Det er sku bare iorden.....Et andet problem er så bare, at jeg ikke har mulighed for at få en container helt hen til vinduet, da det er et rækkehus, self. midt i det hele....Så det bliver noget rigtig pis...
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis