gulvvarme i hus med fuld kælder

Hej alle sammen

Jeg har et hus fra 59 med fuld kælder. Er det muligt at få gulvvarme i mit hus. dækket mellem kælder og gulv er et jernbeton dæk som er 11cm tykt. derefter er der noget mica fyld også strøer og gulv.

Jeg skal have skiftet alt gulvet i huset så derfor vil jeg også installere gulv varme. men kan dækket bære at der kommer varme i.

mvh

uzi
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Den nemmeste løsning vil nok være at lægge varmefordelingsplader ud på de eksisterende strøer, men det ville nok kræve at i forhøjer gulvet med ca. 3,5-4 cm(inkl gulv)

Jeg går ud fra at kælderen er en i benytter, og at det ikke er nødvendigt at isolere gulvet

Men lad os høre lidt mere om projektet, så kommer der sikkert flere gode svar

Mvh

Klaus
Hej igen

Projektet er faktisk rimeligt stort. Pøver at beskrive det her. Jeg har indtil videre ikke snakket med nogen håndværker eller noget, det er bare nogen ideer jeg selv har gjordt mig, og vil lige forhører mig om det overhovedet kan lade sig gøre.

Mit hus er på 85cm2 plus fuld kælder. Det udvendige mål på huset er 791x1115cm.

Det jeg har tænkt mig er at lave en tilbygning og en taghejsning.

Når jeg laver tilbygningen vil husets udvendige mål blive 1109x1115cm. Jeg skal have lavet en tagkonstruktion som hedder hanebånds konstruktion. Da det kun vil være ydervægene som vil være bagerne vægge er mit spørgsmål så kan man godt lave en hanebånds konstruktion på sådan et hus. Tilbygningen vil ikke have nogen kælder under sig.

På stue etagen er der nogle skillerums mure som er lavet med mursten. De fleste af disse vægge skal rives ned da der skal indretts nye rum i stue etagen. Derfor ville jeg samtidig rive alt gulvet op og ligge vandgulvvarme. i alle rum. Har bare hørt fra en at dette ikke var muligt da dækket mellem kælder og stue etage ikke ville kunne bære det, da der skal støbes og dette vil komme til at veje en del.

håber der er nogen som kan hjælpe.

med venlig hilsen

uzi
Jeps - det kan alt sammen lade sig gøre. MEN du skal have en byggetekniker til at beregne det for dig - og han skal ud og se bygningen! Fjerner du bare alle (murede) skillevægge, vil jeg ikke til kaffe hos dig i stormvejr wink Væggene har nemlig stabiliserende virkning på murene (vindtryk).

Det kan være, du skal understøtte betondækket, mens betonen hærder - men det kan byggeteknikeren også fortælle dig - eller du kan lave nyt trægulv som spotvvs foreslår.

HUSK at tænke alle fremtidige el, kabel og vand/varme installationer ind i projektet fra dag 1.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis