hvilken del sluger varmen

Hej.

Jeg har en et rimmeligt stort rum i min ejendom som jeg døjer med at holde varmt i denne "kolde" tid.

Kan man på nogen måde se hvilken væg, gulv eller loft det er der sluger varmen, da jeg på nuværende tidspunkt ikke har tid og penge til at efterisolerer hele rummet.

Med venlig hilsen

Morten pedersen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan man faktisk gøre med en infarød film i kamaraet, hvis du altså har et spejlrefleks kamara. Nå du så tager bileder af rummet udefra ses det tydeligt hvor varmen er størst på murværket, det skal naturligvis gøres medens der er varme i rummet.

V.h. Håndværkeren
oki takker, må lige finde ud af om mit det kan sådan fine ting.

Hvordan ses det på billedet?? men hvad så hvis det er mit gulv der tager varmen.
Du kan formentligt også udelukke alle andre end ydervæggene. Prøv at lægge en hånd på væggen flere steder. Du vil muligvis kunne mærke at den er kold det sted der mangler isolering. Ellers kan det være loftet den er galt med!!

Håndværkerens forslag er sikkert også godt, men noget dyrere end et forsøg med hånden...

Jeg så noget smart i fjerneren for et par uger siden. Det var en mand der rendte rundt med et trådløst termometer og tog målinger hele vejen rundt om huset. Det var smart, men sådan en djævel koster nok mere end de fleste private vil give...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Guffi.
En exponeret infarød film er grøn på de kolde steder og bliver så orange og hvis den er rød så er det virkelig slemt. Selve billedet er altså i grønne nüancer istedet for et almindeligt farve billede.
Nu er det en del år siden jeg selv har brugt det, men det kan ikke koste en bondegård for sådan en film.

V.h. Håndværkeren
Jeg har købt et infrarødt kamera i netto. Det er et øretermometer.
Det kan måle 0-50 grader. Hvis det skal være precist skal farven være den samme på det man måler.

Mvh Thomas

Annonce
Egentlig ville jeg sige loftet, fordi man normalt siger at varmetabet den vej ud er 15 % højere end på ydervægge, men der er jo mange andre ting, som der også skal tages hensyn til.

Carsten.
loftet er det eneste jeg er helt sikker på har isolering, der ligger 200 mm ca.

Væggen tror jeg måske kun der er 50-100 mm i så ja det kunne godt være den.

Gulvet er gulvspåndplade gulv på strøer, men ved ikke hvad de har lagt under.
Hvad med vinduerne Guffi !
Er de med thermo ? er de tætte.
thermo det er de, og tætte det regner jeg da stærk med.

de er sådan rimmelige nye.

jeg må nok bare have gipsen af de 4 ydervægge og så 200 mm derind, og noget nyt gips på.

så kan jeg altid støbe gulvet med gulvvarme og isolering senere.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også