Farveskift af bøgeparket.

Hej
Nu vil konen gud hjæpe mig, have vores Junckers 14 mm massive bøgeparket gulv slebet ned, for derefter at olie-behandle det, så gulvet får en mørkere kulør. Er dette muligt og hvis det er, hvordan udføres det og er det en holdbar løsning.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim
det er sgu´ da en underlig kone du har, skift hellere hende ud!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hende Hanne er ikke så dum endda.
Hun må blot være klar over at der bliver mere arbejde med at passe et oliebehandlet gulv, end et lakeret, men det er måske dig Kim, som får den tjans?

Har I overvejet en ludbehandling?
Efter min mening er den at foretrække, da der i den også er indbygget en fortrydelses §
I kan altid oliebehandle efter lud, men ikke lude eller lakere efter olie.

Livet er svært. Hvert valg betyder også et fravalg.

Mvh.
bodker

Jeg har set en artikel i "Gør det selv" hvor man sleb et lakeret bøge gulv ned og bejsede med kirsebærbejse og oliebehandlede det.

Efter min mening var FØR billederne de kønneste

Lån bladet på biblioteket og se om det er det hun mener..

Stort arbejde og det kan ikke gøres om så !!!

Personligt ville jeg ikke gøre det.

Venligst Njord

MVH Njord
Hej Kim

SELVFØLGELIG er det muligt.
Faxe har en pasta (forskellige kulører) som kommes i en natur gulvolie.
gulvet slibes af, og finslibes med en rondelsliber/poleringsmaskine/woodboy,
så bliver gulvet lige så glat som en barnenumse.
Derefter hælder du olien ud på gulvet, sætter en hvid poleringsskive på maskinen og polerer olien ned i træet. Ny ren polerskive og på med en fnugfri bomuldsklud og efterpolèr det overskydende olie af gulvet.
For 2 år siden lavede jeg dette stykke arbejde på et ny lagt gulv og dette bliver brugt hverdag med sko på, og det kan ikke ses, det står lige så nyt, som var det i går, det var blevet olieret.(det har aldig fået sæbe)
Du er simpelthen nød til at bruge maskine til dette stykke arbejde, for ellers bliver
det ikke et holdbart resultat.
Om gulvet skal se ud på den ene eller anden måde, er jo smag og behag, det er jo derfor der er så mange valgmuligheder.
Evt. se på www.faxelud.dk og bestil en arbejdsvejledning.



Hej smile

Jeg vil give colorman ret.

Oliebehandlet gulv er som regel nemmere at holde end lakeret gulv. I lakken kommer der ridser, det gør der ikke i oliebehandlet. Hvis der skulle komme en ridse på et oliebehandlet gulv, er den MEGET nemt at fjerne med lidt vand og en hårtørrer. Kommer der derimod en ridse i en lakeret gulv, skal hele gulvet lakeres om.

Hvis jeg havde råd, ville jeg helt klart vælge et oliebehandlet gulv.

Mvh
ThomasB
Jeg takker for interessen.
Vi har taget kontakt til Faxelud og afventer svar herfra.
MVH Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis