Hvor meget strøm til en censor

Hvor meget spænding skal der til for at en bevægelses censor kan fungere?

Jeg har et brænderskur meget meget lidt lys i. Der er ingen strøm deromme, så jeg tænkte om man kunne sætte en batteridrevet lampe og en bevægelsescensor sammen så jeg kunne få lys deromme alligevel?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey.

Jeg har set bevægelsessensorer der kørte på 9V. De var fede at have med på øvelse ved forsvaret... man kan altså IKKE snige sig uden om en der kan se i mørke... de udsendte en hyletone med 110-115 dB

Men hvorom alting er, så tror jeg at du vil komme til at rende og skifte batterier i tide og utide!! Lur mig om den ikke løber tør for strøm når der er allermørkest, og du ikke har flere batterier...rolleyes

Hvor langt ligger skuret fra fast strøm, og var det ikke en mulighed at trække et kabel derfra?!?

Jeg vil lige prøve at undersøge de der sensorer. Hvad de bruger i strøm osv...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har engang repareret en af de gængse bevægelsesfølere. Der var der i serie med de 230 volt indskudt en modstand på 150 ohm i serie med en kondensator på 330 nF, hvorefter spændingen blev ensrettet. Der blev frembragt flere forskellige spændinger bl. a. ved hjælp af nogle 32 Volt zenerdioder. Du skal vist være en ørn til elektronik, hvis du vil ombygge en sådan til batteridrift.
In bevaegelsessensor af Passive Infrared typen behoever ikke at bruge saa meget stroem, https://www.mew.co.jp/ac/e_download/control/sensor/human/catalog/bltn_eng_mp.pdf
En PIR sensor som dem der er omtalt i databladet fraNational, bruger kun 46uA ved 3 V eller 5Volt. Hvem der forhandler National semiconductor i Danmark har jeg desvaerre ingen ide om, men her koeber jeg dem hos http://catalog.digikey.com/scripts/partsearch.dll?lang=en&site=CA&keywords=PIR+motion+sensor
med nogle smaa AA batterier faar du en batterilevetid paa 4-50000 timer d.v.s. en 4-5 aars batterilevetid, det skulle jo vaere nok.

Karsten
De gængse 230V følere skal have en intern fødespænding på 24V. Det kan man aflæse på relæet. Hvis du måler på kredsløbet varierer spændingen alt efter om relæet er aktiveret fordi spændingen ikke er stabiliseret.
Hvis du er ude efter noget overkommeligt var det en ide at søge på "Bewegungsmelder" på http://www.ebay.de.
Der har netop været et tilbud på en camping/bådføler til 5,00 EURO drevet af et alm. 9V batteri.

Mvh. Christian

Så indviklet tror jeg ikke det skal være wink . Jeg har en hvid "plastic-ting" med sensor og lampe. Følsomhed kan indstilles og den har et "dreje-hoved" der bevirker, at den kan indstilles som man ønsker. Den bruger 4 stk. AA-batterier. Selvfølgelig skal baterierne skiftes jævnligt, men med genopladelige batterier (- og hav altid opladte batterier parat smile) og batterioplader anskaffet på "godt tilbud", er det en udmærket, billig og nem løsning.

Jeg har lige set efter fabrikatet af "tingen", men den er desværre af mærket No-Name. Jeg har sikkert (for år tilbage) købt den i et-eller-andet-byggemarked.

Mvh Fruen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis