vask bilen selv

Hej! Jeg har nyligt flyttet til Danmark (Frederiksberg) og har købt mig selv en ny bil, men...... jeg vil gerne vaske min bil selv men jeg kan ikke finde nogen "gør-det-selv" vaskehaller her i København. Måske DU kan vise mig????
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
gør-det-selv vaskehaller..


Er det ikke bare at kører ind i en vaskehal og smide 25 kr i og bilen er ren.

Eller også så stor man vel bare på vejen og noget vand på, dernæst sæbevand med en børste og til sidst skylle med vand??
Der er mange som foretrækker selv at vaske deres biler selv, fremfor at køre dem i vaskehal. Reynirs problem er måske, at han ikke har nogen steder at gøre det, og derfor mangler et sted, hvor det er muligt.

Carsten.
Netop Carsten!
Citat fra Carsten Weye

Der er mange som foretrækker selv at vaske deres biler selv, fremfor at køre dem i vaskehal. Reynirs problem er måske, at han ikke har nogen steder at gøre det, og derfor mangler et sted, hvor det er muligt.

Carsten.



Javel ! det kan jeg godt se kan være problemet, men hvor parkere Raynir så sin bil når han ikke køre i den ? For han tager den vel ikke med opwink , som mange Cyklister gør med deres Cykler der inde i Kjøvenhavnstrup.

V.h. Håndværkeren smile
Annonce
Hej Reynir, det stemmer at, i England/Skotland vasker bilisterne manuelt deres biler på tankstationer på "vaskepladser" med vandslanger, højtryksspulere, børster og koste. I Danmark har vi næsten kun automatiserede bilvask.

 

Citat fra Handyman

Hej Reynir, det stemmer at, i England/Skotland vasker bilisterne manuelt deres biler på tankstationer på "vaskepladser" med vandslanger, højtryksspulere, børster og koste. I Danmark har vi næsten kun automatiserede bilvask.


I København kan jeg kun komme i tanke om eet anlæg af denne slags - på Q8-tanken i Vasbygade

Her er der vand og højtryksrenser udendørssmile

Med venlig hilsen

Fladder
hej!

Det jeg gør, at bare vaske din bil på gaden eller der hvor du bor (gerne ved en kloark-rist - ellers kør bilen hen til en feks. på en P-pladssmile Og så er det jo bare igang med VAND OG SKUMSÆBE OG SÅ EN GOD SVAMP.

Derefter afskyllede jeg/man naturligvis min bil med over med varmt vand.
Og lige tage noget almindeligt opvaske middel og putter på en klud (det må ikke være de der fugtfrie klude) Og lige aftørte min forrudes vindusvasker (alså på selve gummiet stille og roligt for, at få fjernet det trafikfilm der end måtte være på listen) for det er det bedste middel, at benytte til det formål og så når du benytter din vindusvisker så tværre du ikke det gamle skidt på din rene forrude/bagrude.

Jeg har osse et godt forslag til hvis du gerne vil vokse din bil bagefter hvilket jo er godt for lakken. Og det er, at købe noget der hedder "WAX IT WET" - [Turtel Wax hedder det] 69 kr. som du sprøjter på bilen og der skal ikke ret meget til bagefter du har tøret bilen af.

Og det er bare at sprøjte på (det er en spreder bøttesmile og så bare tøre af det er vildt hurtigt. Jeg benytter det selv hvergang jeg vasker min bil.
Sheriffen skrev... "Jeg har osse et godt forslag til hvis du gerne vil vokse din bil bagefter hvilket jo er godt for lakken. Og det er, at købe noget der hedder "WAX IT WET" - [Turtel Wax hedder det] 69 kr. som du sprøjter på bilen og der skal ikke ret meget til bagefter du har tøret bilen af."

Hvor køber du "WAX IT WET" til 69,- ? Jeg kan kun se det ved Thansen til 119,-


Mvh Jess
voks er meget godt men rens lakken først eller holder det ikke, lakrens kan du få over alt, min gamle opel vectra fra 96 står som ny i lakken, den får en tur 2 gange om året, og bliver vasket med hånden da en vaskehal laver meget små fine riser,som kan fåes væk med lakrens.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også