Købe Ikea i Tyskland - kendskab til ?

Er der nogle som har prøvet at købe Ikea i Tyskland, eller som har kendskab til om der skulle være nogle problemer forbundet med dette ?

Her er et helt tilfældigt eksempel :

FAKTUM / ULRIKSDAL Køkken

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103 &storeId=14&productId=73573&langId=-12&categoryId=15724&chosenPartNumber=S99837802

DK : 12033 kr.

Tyskland :

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103 &storeId=5&productId=73573&langId=-3&categoryId=15724&chosenPartNumber=S99837802

1146 euro = 8595 kr

Besparelse på lige netop dette opsæt = 40%

Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Sputnik

Er der nogle som har prøvet at købe Ikea i Tyskland, eller som har kendskab til om der skulle være nogle problemer forbundet med dette ?

Her er et helt tilfældigt eksempel :

FAKTUM / ULRIKSDAL Køkken

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103 &storeId=14&productId=73573&langId=-12&categoryId=15724&chosenPartNumber=S99837802

DK : 12033 kr.

Tyskland :

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103 &storeId=5&productId=73573&langId=-3&categoryId=15724&chosenPartNumber=S99837802

1146 euro = 8595 kr

Besparelse på lige netop dette opsæt = 40%


Kan da ikke se hvad der skulle være i vejen for at købe det i Tyskland.
Man kan jo altid tage til Tyskland og købe det. Det lægger jo lige rundt om hjørnet. Jeg ville nu ikke tøve. Hvis jeg ellers kendte reglerne for garanti i Tyskland rolleyes
Citat fra Håndværkeren

Såvidt jeg lige husker giver Tyskerne 3 års garanti, og der er intet i vejen for at hente køkkenet i Tyskland. Et par af mine venner der bor i Kollund har gjort det og sparede temlig mange penge derved.

Det lyder jo helt godt, men min tanke går blot på at nogle af Ikea's varer ikke kan købes online, det undre mig i høj grad! Jeg var som sådan ikke interesseret i at hente selv i Tyskland, men af få det leveret.

Er der kendskab til at få leveret fra Tyskland ? Bestilles der fra Ikea Århus, mener jeg at man skal give 1100 kr. i fragt - også selv om der ikke bestille ret meget.

Kigges der f.eks. på en keramisk kogeplade med 2 induk., så er der kun minimal forskel i prisen, her er der ikke engang forskellen i momsen fra DK -> Tyskland, men kun sølle 3%. Dette virker også lidt underligt :

(5399 kr kontra 5242 kr)

ELDIG HOB V01 S

DK

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103&storeId=14&langId=-12&parentCats=15576*15740&productId=56822&chosenPartNumber=50094713

Tyskland

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103&storeId=5&langId=-3&parentCats=15576*15740&productId=56822&chosenPartNumber=50094713

Thomas
Du skal helt bestemt have 4 induktionsplader og så skal pladen være min. 70 cm bred. Det er rigtig farligt, det du der tænker på. Enten skal du holde fingrene helt væk fra induktion, så du ikke lærer, hvad det vil sige at have induktion, eller også køber du en med alle 4 blus i induktionsudførelse.
Hvis nogen siger, at gas og andet er lige så hurtigt, så er det fordi de vil bilde dig en grim usandhed ind.
Du bliver meget træt af ikke at følge dette råd!! :-)

Har du en gang haft induktion, vil du brække dig over alt andet siden hen!! :-)
Jeg taler med 10 års erfaring i baghånden, og jeg skal aldrig nogen sinde mere have noget andet, hverken gas, halogen eller noget som helst andet.

Gør nu som jeg siger og lad os tales ved om nogle måneder, når du har fået erfaringer. Er du utilfreds giver jeg gerne en kop øl som afbigt! :-)

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Du skal helt bestemt have 4 induktionsplader og så skal pladen være min. 70 cm bred. Det er rigtig farligt, det du der tænker på. Enten skal du holde fingrene helt væk fra induktion, så du ikke lærer, hvad det vil sige at have induktion, eller også køber du en med alle 4 blus i induktionsudførelse.
Hvis nogen siger, at gas og andet er lige så hurtigt, så er det fordi de vil bilde dig en grim usandhed ind.Du bliver meget træt af ikke at følge dette råd!!

Allright, tak for dét råd, det bliver skrevet "bag øret"!

Nu fik jeg nok ikke skrevet at dette mest skal ses som et prisspørgsmål - men gode råd er også velkomne. Der er ikke taget endelig stilling til præsist hvad der skal indkøbes.

Thomas
Annonce
Nu skal man jo huske at diffrencen mellem Dansk og Tysk moms reduceredes pr. 1 januar. så der nu er 6% til forskel (19 henholdsvis 25), tidligere var der 16% i tyskland.

En anden ting er at en række tyske kæder benyttede denne momsstigning til at hæve priser generelt i 4.de kvartal 2006, lidt ligesom man gjorde ved overgang til Euro i 2001/2.
Der er jo ingen garanti for at ALT er billigere i tyskland....

Jeg vil tro at tyskerne også kører nord over grænsen for at hente forskelligt.... Tidligere hentede de ofte diesel og benzin.
Og nu hvor momsen er tættere på i nord og syd, så er der mulighed for at flere handler foretages nord for grænsen. Men når det er sagt er der bestemt mange varer hvor prisen er væsentligt lavere syd for, og det langt mere end momsen giver plads til.

Men ud over moms er der også forskellige afgifter på hver side af grænsen. Og sikker en del butikker der ikke er lige så monopol agtige i tyskland som det ses her hjemme... Og det gør nok noget på prisen...

Hvor mange tømmerhandler er der i Dk.?

Ikke mange, men nogle store kæder der blot har mange udsalg...... Det har bare ikke givet lavere priser hos forbrugeren, måske en stor håndværker rabat, men det kommer ikke videre i det næste led....

Så køb det der er bedst og billigts syd for grænsen, og det der er bedst og billigst nordfor, ja det køber du her.....

Den første IKEA man kommer til syd for Padborg er enten Kiel eller Hamborg. Så der skal jo også lige afsættes tid og benzin i budgettet... Men bor du i grænse regionen er der jo ikke længere til de sydlige IKEA'er som den i Århus.....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis