Flytte Sommerfuglebusk...Hvornår?

Hej

Jeg har en sommerfuglebusk som jeg gerne vil flytte. Jeg har hen over sommeren været heldig med at flytte nogle andre sommerfuglebuske. Er det et dumt tidspunkt nu. Det er jo dejligt mildt i vejret...

Hvis der er nogle der har erfaring med at flytte planter i januar så hører jeg gerne.

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej AndersA.
Det skulle der ikke være noget i vejen for at gøre, nu er planterne godt nok lidt forvirede i øjeblikket p.g.a. det milde vejr, men jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne flytte den nu. Jeg tror blot ikke at du skal vande den for kraftigt på den tid af året, hvor planterne jo egentlig burde være gået i dvale tilstand. Jeg tænker også på at det kunne jo tænkes at vinteren starter i Februar med hård nattefrost og så vil vandet jo skade rødderne på planten.

V.h. Håndværkeren
Det kommer an på størrelse/alder.
Er det en mindre busk, hvor du kan få en klump med og ikke har skadet rødderne, er det ok.
Er det en stor gammel busk, vil du komme til at skade rødderne og den vil slet ikke kunne etablere sig inden der kommer frost med skader til følge - så hellere vente.

Sniffer  
Tak for de hurtige svar.

Busken er ikke så stor igen... 2m høj bestående af en 4-5 grene som skyder op nede fra jordhøjde.

Mon ikke det går hvis jeg får lidt jord med og ikke hakker for meget i rødderne.

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis