svalehale plader

Jeg er begyndt at lave et nyt badeværelse på 1 sal. Jeg har fjernet det forrige og bygget nye skillevægge op i 2 lags vådrumsgips.
Min plan var at skulle have fliser på gulvet og i bruseniechen. For at kunne skabe et stabilt underlag vil jeg bruge svalehaleplader og støbe ovenpå plus der tilhørende vandbåren gulvvarme.

Jeg er dog løbet ind i et problem lige nu :/
Jeg har læst og læst den monteringsvejledning der følger med svalehalepladerne, men jeg fatter sq ikke at få dem lagt ordentlig.

Jeg har lagt dem tværs af bjælkerne men at få dem sat sammen volder mig store kvaler.

Så hvis der var en, der kunne skære det ud i pap for mig, vil det glæde mig meget.

f.eks. skal jeg samle dem langs først og derefter sidde en række og en række sammen ?

håber der er hjælp derude smile

Man kan lære alt, hvis man gider!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg lige er orienteret om de svalehale plader, er at de skal lægges enkelvis. MEN ! Det er altså ikke et videre stabilt underlag med alle de samlinger, jo færre samlinger jo mere stabilt vil det blive.

V.h. Håndværkeren
Så hvis der var en, der kunne skære det ud i pap for mig, vil det glæde mig meget,
f.eks. skal jeg samle dem langs først og derefter sidde en række og en række sammen ?
.


På denne side er der en bannerreklame for Lewis svalehaleplader. Hvis du går ind på siden er der på denne web adresse: http://www.eftex.dk/documents/00020.pdf
er der en udførlig beskrivelse af hvordan pladerne monteres.

Mvh.
bodker

Hvis du har problemer med at samle pladerne kan det være du glemmer at de skal lægges skiftevis med den ene side opad. hvis du lægger dem med samme side opad er de umulige at samle. Jeg mener de har et "Lewis" mærke som skal vende opad på hver anden plade.
Kristian

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis