Jeres størrelse af toiliet med spa ?

Davs

En undersøgelse, deltag KUN hvis du har spa:

Hvor stort er jeres toilet ?
Davs En undersøgelse, deltag KUN hvis du har spa:... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra StenKrog

Feed nok...

Vil du ud med en pris, hvad du har givet ?? inkl kloak osv ? hvad har du selv lavet osv ? gulvvarme ?

mvh.
Sten Krog


hvad jeg selv har lavet? .. ALT! :-D

Dog blev vi pålagt også at renovere og lovliggøre kloaknettet udenfor og etablere privat mini-rensningsanlæg og da det blev lavet fik vi kloakmesteren til lige at lægge kloakrørene indenfor også, ikke noget der kostede alverden.

Gulvisolering, træk af vand og varmeslanger, etablering af afløb, støbning af gulv, vådrumsmembran, flisearbejde osv. har jeg selv lavet.

Badeværelset er etableret fra bunden i ny tilbygning, selvbyg. Jeg vil skyde på at hele badeværelset har kostet i omegnen af 70.000, bygget fra bunden.

Det suværent dyreste var spa-badet til tæt ved 24.000, som udover alm luftdyser også er med 6kw varmelegeme, terapilys, rygmassagedyser, rensesystem med tørblæsning af rør og slanger (manglen på rensning er måske årsagen til at så mange bliver kede af deres spabad).

Vask og skab - 160cm - er købt ved Vordingborg Køkkenet for i alt 11.000.

Brusestang, bruser, blandingsbatteri og håndvaskbatteri (HansGrohe) er købt ved LavprisVVS for 2.500 eller 3.000 på tilbud.

Toilettet koster 1.500

Fliser til dette rum + fyrrum, entre og andet badeværelse er købt for 12.000 i alt inkl. fuge osv.

Spots og væglamper kostede ikke alverden. Loftet kan jeg ikke huske hvad løber op i pr. kvm - jeg har bare købt rigeligt :-D

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
.. og for lige at slå det fast, jeg er 100% gør-det-selv'er jeg har ingen erfaring før vi købte dette hus og normalt er jeg kontornusser.

men man lærer jo ikke noget uden at prøve ;-) og ja, så mangler jeg papirer på det udførte arbejde, men så længe jeg ikke har lavet noget der er decideret farligt, er min samvittighed i orden (spa-badet er f.eks. ikke tilsluttet af samme årsag, det skal have 400v og det vil jeg ikke røre ved)

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Skide godt....Thx mange gange..

Umiddelbart kan jeg også lave alt, dog ikk kloak...

Uden at have regnet med tingene, havde jeg sat 50.000,- af, så må lige til at regne lidt på det, eller må jeg vente til der er lidt flere krummer i kassen..

Men bukker og takker...

Citat fra zz24hours

hvad jeg selv har lavet? .. ALT! :-D

Dog blev vi pålagt også at renovere og lovliggøre kloaknettet udenfor og etablere privat mini-rensningsanlæg og da det blev lavet fik vi kloakmesteren til lige at lægge kloakrørene indenfor også, ikke noget der kostede alverden.

Gulvisolering, træk af vand og varmeslanger, etablering af afløb, støbning af gulv, vådrumsmembran, flisearbejde osv. har jeg selv lavet.

Badeværelset er etableret fra bunden i ny tilbygning, selvbyg. Jeg vil skyde på at hele badeværelset har kostet i omegnen af 70.000, bygget fra bunden.

Det suværent dyreste var spa-badet til tæt ved 24.000, som udover alm luftdyser også er med 6kw varmelegeme, terapilys, rygmassagedyser, rensesystem med tørblæsning af rør og slanger (manglen på rensning er måske årsagen til at så mange bliver kede af deres spabad).

Vask og skab - 160cm - er købt ved Vordingborg Køkkenet for i alt 11.000.

Brusestang, bruser, blandingsbatteri og håndvaskbatteri (HansGrohe) er købt ved LavprisVVS for 2.500 eller 3.000 på tilbud.

Toilettet koster 1.500

Fliser til dette rum + fyrrum, entre og andet badeværelse er købt for 12.000 i alt inkl. fuge osv.

Spots og væglamper kostede ikke alverden. Loftet kan jeg ikke huske hvad løber op i pr. kvm - jeg har bare købt rigeligt :-D
Citat fra StenKrog

Skide godt....Thx mange gange..

Umiddelbart kan jeg også lave alt, dog ikk kloak...

Uden at have regnet med tingene, havde jeg sat 50.000,- af, så må lige til at regne lidt på det, eller må jeg vente til der er lidt flere krummer i kassen..

Men bukker og takker...


De 70.000 jeg har skrevet, det er altså ALT. Dvs. alt fra støbning af grund til loftet.

Jeg har købt mange flere fliser for de 12.000 end er skal bruges på det badeværelse og måske du ikke har brug for 160cm bordplade, der koster lidt ekstra i forhold til de standard 120 de normalt sælger.

Det kan sikkert laves meget billigere hvis man valgte en træ-bordplade med vask ovenpå (og det ser pisse-godt ud, syntes jeg)

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Hmm...Jeg må lige tage mig sammen til at få det udregnet....

men overvejer også om jeg kan undvære en bruser, det er jo nu rart nok at kunne skylle sig i en bruser, istedet for at skulle skylle sig i karet...

Har du ikk fået lavet gulvvarme ?
Citat fra StenKrog

Hmm...Jeg må lige tage mig sammen til at få det udregnet....

men overvejer også om jeg kan undvære en bruser, det er jo nu rart nok at kunne skylle sig i en bruser, istedet for at skulle skylle sig i karet...

Har du ikk fået lavet gulvvarme ?


Jo, som jeg også har skrevet.

Har en bekendt der lige kom og trak gulvvarmeslangerne rundt, men det var nok nemmere end jeg havde troet - han var bare hurtigere end jeg selv kunne have været.

Gulvvarmen er sluttet på vores centralvarme/oliefyr hvor vi i det oprindelige hus har radiatorer. Imellem har vi så sat en mini-shunt med 3 kredse, som styrer fremløbstemperaturen på badeværelset og soveværelset i tilbygningen og så kommer det gamle badeværelse også på gulvarme, når jeg renoverer det.

Da det ikke er det primære badeværelse du laver, ville jeg måske bare sætte et brusehjørne op i glas, det et billigt og du sparer flisearbejdet på 2 vægge. Måske er det slet ikke nødvendigt med en lukket brusekabine, det er jo bare til at skylle sig ved, som du siger ;-)

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis