Pris på badeværelse...!

Hej...! Pt. har vi en badeværelse på omkring 2,5m2. Det er meget småt med plads og jeg har en plan om at det skal udvides og det kan det også godt. Så vi kommer til at tage noget af vores bryggeres.

Men kan man sige noget om hvad sådan "standart" badeværelse koster pr. m2...?

Jeg mener at jeg har regnet mig frem til at vores badeværelse ville koste 75.000,- hvis jeg ikke skulle røre en finger. Lyder det helt galt...!

Vil lige sige at det ikke bare skal være et billigt badeværelse med det billigeste udstyr, men ej heller noget dyrt.

Jeg kan selv rive ALT ned og lave ALT tømrer arbejde.
El skal laves af min svigerfar, som er elektriker.

Alt andet skal jeg have håndværkere til.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kpc

Hej...!
Men kan man sige noget om hvad sådan "standart" badeværelse koster pr. m2...?

Jeg mener at jeg har regnet mig frem til at vores badeværelse ville koste 75.000,- hvis jeg ikke skulle røre en finger. Lyder det helt galt...!

Vil lige sige at det ikke bare skal være et billigt badeværelse med det billigeste udstyr, men ej heller noget dyrt.

Jeg kan selv rive ALT ned og lave ALT tømrer arbejde.
El skal laves af min svigerfar, som er elektriker.

Alt andet skal jeg have håndværkere til.


Det handler ikke så meget om hvort mange m2 det drejer sig om. M2 med gulvareal koster jo ikke det samme som de områder, hvor der er installationer. om du har et badeværelse på 5 m2 eller et på 15 er næsten ligegyldigt, hvis det skal indeholde de samme installationer.
Den med 75.000 kr. lavet på den måde du beskriver, tror jeg ikke rigtigt på. Snarere 100-125.000 kr. Det er sjovt at lave, men utroligt tidskrævende. De forskellige håndværkere skal udvise enorm fleksibilitet, for at der ikke skal gå ged i det hele, hele tiden. Det tager tid, lige hen i vejret.
Lav du hellere det hele selv, så bliver du mindre frustreret.wink
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Det handler ikke så meget om hvort mange m2 det drejer sig om. M2 med gulvareal koster jo ikke det samme som de områder, hvor der er installationer. om du har et badeværelse på 5 m2 eller et på 15 er næsten ligegyldigt, hvis det skal indeholde de samme installationer.
Den med 75.000 kr. lavet på den måde du beskriver, tror jeg ikke rigtigt på. Snarere 100-125.000 kr. Det er sjovt at lave, men utroligt tidskrævende. De forskellige håndværkere skal udvise enorm fleksibilitet, for at der ikke skal gå ged i det hele, hele tiden. Det tager tid, lige hen i vejret.
Lav du hellere det hele selv, så bliver du mindre frustreret.wink
mvh
ktm


Okay...! Tak for hjælpen...!
Havde nu gså tænkt mig at lave så meget jeg må.
100-125.000 kr. syntes jeg er en del i overkanten, det er jeg ret sikker på at det kan laves billigere med min hjælp...! Hehe


Nogle som har fået lavet badeværelse...?
Og hvad kostede det...?
nu lagde du jo op til at det kun var meget begrænset, hvad du selv ville! :-)
Men lad os nu tales ved, når du er færdig!
Jeg har lavet 4 badeværelser i mit hus, og har lavet alt selv. Det handler blot om at bruge det indvendige af hovedet. Alt er selvfølgelig gået efter, hvor det er nødvendigt og godkendt.
Det er klart, at laver du selv det hele, bliver det MEGET billigere (og bedre? undskyld,undskyld! :-) )
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

nu lagde du jo op til at det kun var meget begrænset, hvad du selv ville! :-)
Men lad os nu tales ved, når du er færdig!
Jeg har lavet 4 badeværelser i mit hus, og har lavet alt selv. Det handler blot om at bruge det indvendige af hovedet. Alt er selvfølgelig gået efter, hvor det er nødvendigt og godkendt.
Det er klart, at laver du selv det hele, bliver det MEGET billigere (og bedre? undskyld,undskyld! :-) )
mvh
ktm


Ja vil ikke røre ved noget murerarbejde og vvs-arbejde...!
Og som sagt vil jeg selv rive ALT ned, og svigerklare alt med EL...!
Ellers ved jeg ikke helt hvad jeg vil lave...!
Hej
VVS: 30.000. Murer/Fliser 50.000... det var 80.000..Prøv at regne delene ud....det skulle jo ikke være det billigste vel........30.000-?........
så kommer el selvlavet + tømmering......10,000--?......skal der nye vinduer og døre til......+ det skjulte der dukker op undervejs 10.000.... ja: 130.000
det er vel cirka det mindste. Prøv at lave er realistisk budget..du bliver overrasket.
Men vvs+ gulvvarme og murer+ fliser det koster i timer vent og se.

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
rolleyes
Citat fra Anjins-Honey

Hej
VVS: 30.000. Murer/Fliser 50.000... det var 80.000..Prøv at regne delene ud....det skulle jo ikke være det billigste vel........30.000-?........
så kommer el selvlavet + tømmering......10,000--?......skal der nye vinduer og døre til......+ det skjulte der dukker op undervejs 10.000.... ja: 130.000
det er vel cirka det mindste. Prøv at lave er realistisk budget..du bliver overrasket.
Men vvs+ gulvvarme og murer+ fliser det koster i timer vent og se.


Ja det kan jeg se. Bliver sku hurtig overrasket...! Men har kun plan om at der skal fliser op i selve kabinen...!

Men prøver at lave en lille budget imorgen...! Så må vi se hvad den siger på bundlinien..."
wh000t ? 50.000,- til en mure for at fyre fliser og evt pusset et badeværelse op, og rette gulv af...

Hahahaha..... det er det vi på jysk kalder, OVERPRISER:..
Citat fra StenKrog

wh000t ? 50.000,- til en mure for at fyre fliser og evt pusset et badeværelse op, og rette gulv af...

Hahahaha..... det er det vi på jysk kalder, OVERPRISER:..


Hehe...!
Tror også den er sat RET højt...!
har lige lavet badeværelse på lige under 4m2. Har lavet alt selv. Det beløber sig til et sted ml. 30-40K. Fittings og diverse løber voldsomt hurtigt op.

MVh. Jesper
Jeps - samme her. Vores "gæstebadeværelse" på knap ca. 5,5 m2 incl. brusehjørne løb incl. støbt gulv m/gulvvarme, nye lofter samt ny vvs og el op i 33.000,- incl. moms - alt lavet selv undtagen tilslutninger af vvs'er og elektriker. Relativt dyrt materialevalg.

Flisearbejde er den dyreste del, hvis du skal have håndværkere på.

Vi havde murer på til et badeværelse på ca. 14 m2 - støbning af gulv samt flisearbejde på gulv og stor bruseniche. Hans løn hertil var ca. 15000,-. Totalt set løb den fornøjelse op i ca. 80.000,-.

Men lav dig et budget - dvs. få et overblik over opgaverne og sæt priser på alle materialer og de arbejdstimer, der skal professionelle på. Min erfaring er, at det bliver utroligt billigt, når alt er klart til håndværkerne og de kan nøjes med at lave det, de er gode til (og kan li'). Min elektriker var ovenud lykkelig for at slippe for at fræse rør ind i murene.....

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis