Nedbrydningshammer- (Opbrydningshammer)

H.N. har i denne måned tilbud på en "nedbrydningshammer", 900W.
Jeg har søgt lidt rundt, og tilsyneladende er der ikke den store forskel på maskinerne i denne klasse.
Vil den kunne klare opbrydningen af et mindre betongulv (20 kvadratmeter)?
Jeg har forsøgt mig med hammer og mejsel på et forhøjet hjørne, hvor vaskemaskinen oprindeligt stod. Betonkvaliteten er god!!
Måske er det mere fornuftigt at leje noget lidt tungere udstyr? Men jeg har ingen ide om, hvor længe sådan et job vil tage.
Tænker bare lidt fremad. Det går først løs henad sommeren.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Personligt syntes jeg det er 100 gange lettere at leje en bosch hammer hos fx. Cito (Randers) også hamre derudaf....det andet tager aaallllttt for lang tid.
Som Stenkrog skriver - lej det rigtige grej

betonbrydning er ikke arbejde for hobbyværktøj - en 27 kg´s bosch hammer er optimal og kan lejes for ca. 400,- i døgnet - tíl sammenligning koster samme hammer i indkøb 14.000,- ex. moms

Med venlig hilsen

Fladder
Tak for rådene!
Det anede mig nok at det var i den retning jeg skulle tænke.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hvis du kun skal bryde 20m2 op, og ellers ikke er under tidspress, kan du snildt benytte sådan en hammer fra HN. Slagenergien er ikke så stor og den mindre vægt gør også at det ikke går så hurtigt, men det kan sagtens lade sig gøre. Dog, må jeg give de foregående brugere ret i at det nok vil være en del lettere at leje en 10 eller 20 kg hammer til formålet.

Mvh
Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis