Nivellering af gulv

Jeg er i gang med at renovere mit køkken og har i den forbindelse hevet det gamle plankegulv op og lagt et nyt undergulv som der skal fliser på (se evt. tidligere tråd). Jeg endte med at skrue lægter ind i siden på de eksistende gulvbjælker og lagde så stykker af de gamle gulvbrædder mellem bjælkerne således at det hele er i vater og ca. holder overkant med toppen af bjælkerne. Derefter har jeg lagt en 20mm. støbe-krydsfinér (den hårde slags med en glat brun overflade). Pladerne er skruet fast i underlaget med ca. en million skruer :wink: og det hele lader til at være temmeligt stabilt, hvilket jo er dejligt. Alligevel vil jeg dog gerne sørge for at gulvet er helt plant over det hele idet jeg skal lægge nogle aflange fliser. Dertil har jeg indkøbt Mira X-plan (selvnivellerende fiberforstærket gulvafretningsmasse) som jeg påtænker at lægge 2-3 mm ud af. Jeg har naturligvis tænkt mig at prime gulvet først, men er det andet jeg skal være opmærksom på inden jeg går i krig med at nivellere gulvet ud? Jeg har læst mig frem til at nogle foreslår at man lægger et trådnet ud først - men er det nødvendigt?

Mvh,

Tony
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis