lægge et trægulv oven på beton gulv

hey der mangler lige et par gode råd. vi skal lægge et logoclic guld oven på en beton gulv ( der ligger et tæppe på i dag ) dette gulv er i en udbyggning . da vi skal lave en hygge stue (bar og div der ude ) mangler jeg lige lidt hjælp. kan gulvet lægges direkte på beton gulvet ??? eller skal jeg bygge en underlag af lægter (havde tænkt mig at lave det i 4 kanter og lægge rokwool i hullerne og så gulvet oven på disse confused ? vill dette holde det ???? eller er jeg helt ude hvor jeg ikke kan bunde ????
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg langt fra ekspert, men er igang med at lægge gulv i min stue, og i manualen står der:
"På beton og klinker

-Der udlægges altid en fugtspærre (min 0,20mm PE-folie) med min15-20 cm overlæg, som tapes og føres 10-15 cm op ad væggen. En kombineret fugtspærre og filt, kan med fordel anvendes."

Håber det kan hjælpe dig lidt.
Ja Sniger: Beton-fugtspærre-lægter eller strøer med isolering imellem, så spånplade og så pap og så det rigtige gulv Mvh.

Benny N.
hvis der er gulvtæppe på nu, er gulvet så ikke isoleret i forvejen... for så behøver du ikke bøvle med alt det..! bare lig dit klik gulv direkte på beton.. (selvfølgelig, med plast og filt)

skal du til at klodse det op, vil bund stykker i døre, med mere jo ikke passe, men ellers lægges gulv strør pr 60 cm, med isolering imellem, her skal gulvet så min være 22 mm tykt. det går jeg ikke ud fra dit logoclic gulv er :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
lyt til Lopus han ved sku hvad han snakker om!!!!!!!!!!!!!!!!!

Michael Hovgaard
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis