Parketgulv....Hjælp en ny....

Hej Alle !

Dette er et seriøst indlæg, jeg er bare den heldige indehaver af 10 tommelfingre.....biggrin

Jeg er hoppet ud i det "store" projekt, at lægge parketgulv i stuen. Jeg har (som altid ved de mest simple ting) faldet over et lille problem, som jeg håber i kan være behjælpelige med....

Jeg har en aflang stue, hvorfor mit spørgsmål lyder:

Skal jeg lægge dem i følgende nummerorden (_____) = en planke:

__4___ ___8___ __12__
__3___ ___7___ __11__
__2___ ___6___ __10__
__1___ ___5___ __ 9__

eller denne ?

__10__ __11___ __12__
__7___ ___8___ __9_ _
__4___ ___5___ __6 __
__1___ ___2___ __ 3 __


På forhånd tak, og undskyld det garanteret dumme spørgsmål....
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså Vi har altid lagt det som ned nederste model biggrin
Altså hvor du følger væggen og arbejder dig ud i rummet.

Er der ikke nogen papire med til gulvet?

MVH
Peter Nielsen
Hej Peter....

Jo, der er papirer med, hvor der også står at jeg skal gøre det sådan, men var så ivrig efter at komme igang, at jeg først så det efter jeg havde lagt den første række i min øverste model.....(Kvaj, ja, jeg ved det.) Skal jeg rive det hele op igen, ja lige bortset fra den første, eller kan det lade sig gøre? Hvad er fordelene/ulemperne?

Mvh David
Jeg støder ind i et problem ved min brændeovn, er det muligt, at jeg kan stoppe ligeomkring der, fuldføre dem ind i rummet, og så genoptage arbejdet på et senere tidspunkt?
he, kender det godt :p

Altså, nu har jeg kun været med til at ligge gulv i 3 gange, men vi har startet sådan hver gang.
Kender ikke den dybere mening med det.
Altså havde det været mig, og havde jeg kunne få gulvet fra hinanden, så havde jeg startet om.
Men måske er der nogen andre her inde der kan svare på om det er det rigtige at gøre..

MVH
Peter Nielsen
Ja, nu er det bare tiden jeg kæmper imod, får gæster på lørdag, derfor ville jeg gerne have det færdigt inden da.... Og hvis ikke de skal gå sultne herfra, vil jeg ikke bruge den resterende tid på gulvet..... hehe, men kunne jo også bare have lyttet til et råd jeg fik engang: RTFM=Read the fucking manual, men syntes jeg jo ikke var nødvendigt, men set i bagklogskabens lys, nok et meget godt råd....:-)
Annonce
Hvis jeg forstår din model rigtigt så skal du bruge den nederste model for du skal forskyde dine samlinger.
Kristian

 

Att Spelling....

Er der en forklaring på hvorfor dette er den rette løsning?
ellers bliver det svært at forskyde stødsamlingerne. Hvis du bruger den nederste model kan du når du har lagt den første række, begynde række nr. 2 med afskæringen fra række nr. 1, så vil du hele tiden forskyde samlingerne.
Kristian

 

Du skal bruge model 1. Du bruger som skrevet afskæringerne fra række 1 til at begynde række 2. Du skal have samlinger forskudt fra hinanden, derved sikrer du at gulvet bliver harmonisk at se på.
Hvis du bruger model 1 får du et kæmpe spild.
Husk at sørge for at 1. række ligger helt lige. Det kan du sikre ved at spænde en snor ud langs forkanten af første række. Ellers får du et grimt gulv. Husk at sikre vejledningens foreskreve luft ud til siderne, ellers får du problemer senere når gulvet giver sig.
Er det svømmende gulv eller skal det fastgøres på strøer? Er det klikgulv eller skal det limes?
Hvor står din brændeovn, og lægger du gulv under ovnen eller hvad?
Tak for alle jeres svar, det er sgu rart med lidt hjælp når man ikke kan selv... En af mine kammerater der tilfældigvis er tømrer, kiggede tilfældigvis forbi i aftes, mens jeg gik og bandede og svovlede over min fejl...:-) Så nu får jeg hjælp til at lægge det i dag.

Endnu en gang tak for jeres hjælp, og for en kanonside !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis