Autoradio på MC

Jeg har søgt på nettet efter en egnet autoradio til brug på MC hvor den skal monteres i integreret sidetaske, men kan ikke finde det helt rigtige.

Radioen skal kunne betjenes med trådet fjernbetjening så har du været inde i samme problematik, må du gerne komme med et par fif.

Lars

-------------------------
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt mig bekendt findes der da radioer netop til din Mc, der ligger skjult og betjenes med en fjernbetjening ved styret. Jeg tror ikke at den type som kan fås til biler er særligt velegnede i fjernbetjeningen, der sidder den på rattet men i tørvejr.

V.h. Håndværkeren
Hvis du kunne finde en med en egnet remote, så kunne du jo vælge at køre en ledning fra IR dioden ned i tasken.

Sådan en løsning så jeg engang i en pladebutik hvor man ville lave billige lytteposter til kunderne (før hen var det vist B&O der lavede disse betjæninger til kunderne).

Bare en ide. Måske der kunne findes en art silicone til at pakke betjæningen ind i.

Disse radioer med aftagelige fronte ved jeg ikke hvor mange ledninger de har, er det under 20 burde man også kunne lave et eller andet.

ELLERS KØB EN GOLDWING.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hey....hvorfor tænkte jeg ikke lige på det med Gold Wing - det er da det jeg skal :p

Nuvel. Den perfekte løsning findes ikke, for efter nærmere eftertanke vil en autoradio fylde for meget i mine siderum og jeg vil gerne slippe for at bore hul til antennen. Har besluttet at koble en mp3 spiller til mit Autocom lyd/samtaleanlæg og må så leve med at jeg ikke kan høre radio men kun "båndet" musik.

Lars

-------------------------
Tolkning, der findes ikke en mp3 afspiller der samtidig har radio. Jovist gør der det, den vejer nok bare 10 gram mere.

Jeg har set dem.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR

Det gør der nemlig og jeg har selv et par stykker som ivrigt kæmper om at være den ringeste. Lige nu står der uafgjort.

På disse fungerer ledningen til headset som antenne og når denne fjernes og en kort ledning går fra mp3 spilleren til mit "onboard bike" lydsystem forsvinder den sidste rest af nogenlunde signal.

Næste problem ved disse radioer er, at de ikke har RDS så når jeg kører hjemmefra og på job på MC, skal jeg stoppe op og skifte station undervejs. Not good.

Lars

-------------------------
Jeg kørte (bemærk datid) og hørte radio på min twin, så højt at jeg ikke hørte hvor meget motoren prøvede at fortælle mig "jeg vil have noget olie og det skal være nu dit fjols, ellers bliver din mc sæsson meget kort". Det kan være farligt....sad

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis