HjÆlp !!!!

Vi har lige købt ny olietank og har placeret den et andet sted på vore ejendom fået hele skidtet godkendt biggrin , det har så betydet at vi skulle lægge et nyt kobberrør da olietanken står længere væk fra fyret så nu er røret 16 meter længere (ialt 26 meter) men på den nye tank skal røret ned oven i tanken istedet for at sætte i bunden ligesom på den gamle nu kan jeg så ikke få olien til at løbe til ved at lufte fyret ud som det ellers var dejlig nemt med den gamle olietank, så jeg håber på et godt råd til hvordan jeg får olien til at løbe til...på forhånd tak til alle LDSér for gode råd og masser af inspiration !!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vender tanken om :-)
Det er rigtigt som Peter skriver at der skal suges for at starte hævertvirkningen, evt. med en lille håndpumpe/gummibold

Men hvad så næste gang du løber tør - er der en "sikring" der sørger for at olien bliver i røret ved tørløb - eller skal man til at suge igen???

Med venlig hilsen

Fladder
Hej den der med og lave en hævert er da go nok men og skal til det hvergang fyret starter op det bliver man nok træt af med tiden

Er det en jordtank eller alm. tank?????

hilsen martin

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Nu er chancen for at det render tilbage jo nok rimelig lille hvis bare bunden af tanken er højere end brænderen.

Er den ikke det ja så er han på den.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
tanken vil ikke løbe tør det sørger OK for, tanken er en udendørs plastik tank fra Titan model 1225 R og bunden er faktisk ikke højere end fyret men ca. 20 cm. lavere det var den gamle tank også og det fungerede fint...
Ville monter en tigerlop (vakumventil)

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Se det er det der er så fantastisk ved dette forum. Alle os "dummies" giver gode råd, og så kommer løsningen fra en fagudannet, der lige foreslår en dims som vi ikke aner eksisterer biggrin .

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
1000 Tak VVSMARTIN har købt en den kostede 486,- kr og det virker helt perfekt RIGTIG GOD WEEKEND til ALL lds'er
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis