Sengen fra Helt Solgt?

Hej alle Jer LDS'ere...

Mon ikke nogle her, har lyst til at hjælpe?
Konen så for et par uger siden, en seng blive lavet i dette, til tider, udemærkede program. Den er lavet i noget birkefinér og har en høj reol i den ene ende. Ydermere er der hjul under, så den kan flyttes... confused
TV2 er åbenbart ikke behjælpelig med en tegning, der er flere på siden der har spurgt...
Mit dilemma er, at jeg sagens kan bygge hende en sådan seng, men jeg har (indtil flere blush) dårlige erfaringer med at tegne sådan noget. Der har ALTID været et eller andet galt med mine mål. Sådan er jeg åbenbart, hæ...

Håber på hjælp herinde, da jeg så vil hjælpe videre på TV2's side wink

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Palle H (den 06-04-2003).]

Carsten
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
AV AV Palle

Hvordan går det som køkken konsulent at lave ged i målene !!!!

Det lyder ikke betrykkende !

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej smile

En køkkenkonsulent, er jo ikke ligefrem den der står og sætter køkkenet op, så det skulle da ikke være det store problem.

En anden ting er at den seng i programmet, skulle være nem at lave.

Lav en tegning over sengen, og få byggemarkedet til at skære pladerne ud i de rigtige mål. På den måde er man fri for selv at skulle til at skære i plader osv. (dette er en fordel hvis ikke man kan finde ud af det smile)

Hvis ikke selv du kan finde ud af at tegne det, så lav en skitse, og så skal jeg nok lave en rigtig tegning til dig - med mål på.

Mvh
ThomasB
Cool cool

Det er rigtigt nok, at jeg ikke behøver være en haj til at måle, som køkkenkonsulent. Skabene ligger jo i pakker! biggrin

Er det ikke muligt at lægge et billede ind? Så kunne jeg selv tegne lidt, og så kunne du Thomas, kigge den efter?
Det er iøvrigt i samlingerne jeg regner forkert...
Kan nogen fortælle, hvor tykke birkefiner-plader er? Bunden skal vel være ret kraftig, sådan ser det ihvertfald ud på video...
(JA! Jeg har båndet det!) rolleyes

Carsten
Jeg har udsendelsen på video. Hvis man kigger grundigt efter, kan man se, at der er 15 "streger" i birkefinéren (8 hvide og 7 mørke). Hvilken tykkelse det så giver finéren skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er der nok andre der kan svare på.

Mvh.

Søren
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har lige haft lejlighed til at kigge på en 21mm. finér. Den har kun 5 hvide streger, så mon ikke de har brugt en 28 eller 30mm. finér i udsendelsen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Det er godt nok en heftig finér så... Men det er vel kun nødvendigt til bundene? Som svar på en tidligere forespørgsel, (nu slettet) så er min kone faktisk lidt af et fnug, tongue så box-madrassen vil nok udgøre størstedelen af vægten

Carsten
Undskyld Palle H.

Jeg ynder ikke selv, at indlæg slettes når andre har svaret, men dagen efter fandt jeg pludselig min "morsomme" bemærkning dum, imellem alle de seriøse svar - derfor.

Dog kan det godt være din kone er et fnug, men når far skal til truget og måske er lidt voldsom - så er det måske derfor der skal være 7-8 streger ....

Eller er din kone også bruger af LDS, så du er pisket til at kalde hende det samme som vi alle fortæller vores koner, når de lytter crazy

- JørgenE


Mvh. JørgenE
Helt OK :-)

Men altså hun ER et fnug... 63kg vistnok confused

Du kan måske svare på, hvad de streger betyder for tykkelsen af finér-pladen?
Skulle jo nødig bryde sammen, under "lørdags-sporten" biggrin

Carsten
Hej smile

Jeg går ud fra at det er denne seng der er tale om: http://heltsolgt.tv2.dk/image.php?id=320

De fleste senge er lavet af max 21-22 mm lamineret spånplade. Som bekendt er krydsfiner væsentlig stærkere end spånplade.

Jeg ville bruge 21-22 mm krydsfiner, især da der skal ligge en boxmadras i, som egentlig har styrke nok i sig selv. Den ligger jo heller ikke på bunden af sengen, men ligger på lister ude i kanten og i midten.

Har du overvejet hvad du gør i enderne, hvor man bliver nød til at skære i pladerne? Findes der noget stryge laminat som du kan sætte på? (med mindre du vil kunne se "stregerne" i pladerne.)

Har du nogen ide om hvad de plader koster? (jeg tror de er temmelig dyre.)
Jeg tror ikke at man skal tælle "streger" i fineren, da antallet godt kan variere fra producent til producent.

Mvh
ThomasB
Det er korrekt at birkefinérplader er hammedyre. Jeg har forhørt mig hos en hel del trælaster efterhånden, og de ligger allesammen på ca. 900 kr. (incl. moms) for en 244x122 plade i 22 mm.

Man kan dog også købe en lidt dårlige kvalitet (c - eller hvad de hedder) som kun er pæn på den ene side. De fås for ca. det halve.

Jeg har overvejet om man for at styrke konstruktionen skal lave en bagplade, således at man får en kasse som kun er åben på den ene langside. Med den konstruktion må 21-22 mm. finérplade være nok!?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også