Motorsav

Jeg har en ældre motorsav, som har stået længe uden at være startet.
Den kan starte og gå i tomgang.
Men når jeg gir' gas, dør motoren.
Og sådan bliver det ved.
Er der nogen med lidt motor kendskab, der har bud på mulige årsager?
Mvh. Skovfætter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej fætter

Jeg er ikke motorsavsekspert, men jeg ville gå systematisk til værks. Er der frisk benzin på med det rette blandingsforhold mellem olie og benzin? Er luftfiltret friskt og godt? Hvad med tændrør? Kører kæden rundt uden problemer? Er der en choker som skal slåes fra? De motorsave som jeg har rodet lidt med har 2 skruer, en til indstilling af tomgangen og en til drift. Ofte markeret med L og H. Skru lidt på H og se hvad sker.
Det var lige hvad jeg lige kan bidrage med, en af grundene til at jeg ikke ved ret meget om det er at de motorsave som jeg har haft faktisk aldrig har voldt problemer. Jeg ved heller ikke om jeg idag ville lade en ældre motorsav reparere. En nu er jo ret billig.

mvh Anders
Jeg havde det samme problem med min motorsav fordi jeg bruger denfor lidt det er kaburatoren der tørre ud så menbranen ikke fungere skil den ad og rens. Da det viste sig at være et problem hvergang købte jeg en elektrisk den starter hvergang men jeg bruger den jo osse kun hjemme i haven

Mange hilsner

Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det kan være karburatorjusteringen. Ved tomgang får den en for mager blanding, og kan derfor ikke accelerere. Løsning: Skru "L" skruen en smule ud (1/8 omdrejning ad gangen). Samtidig skal du nok øge tomgangsskruen (typisk mærket "T" eller "TA") - skru den lidt ind.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis