Hvad sker der for dem.

Folk tanker benzin med 2% ethanol hos statoil.

Hvorfor tilsætter de så karbrator sprit bagefter, er det mig der har misforstået noget eller er det ren uvidehed.

Det er da spild af penge.....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Folk tanker benzin med 2% ethanol hos statoil.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Benzinpumpen er (normalt) en tandhjulspumpe med snævre tolerancer. Den er ikke glad for fremmedlegemer, heller ikke vand i form af is. Indsprøjtningsdyserne er nok heller ikke dimensioneret til at kunne håndtere alt for store mængder vand, så mon ikke bl.a. Statoil har en bagtanke med at tilsætte sprit til benzinen. Der skal ikke meget til førend rygter om dårlig benzin fyger igennem luften, specielt nu her hvor frostgraderne er nærværende.

Mvh. Christian

Hej Håndværker!
Ja som bekendt har dieselolie og anden olie et oktantal på 0, så hvis det iblandes benzinen bliver oktantallet mindre og så har vi problemet med tændingsbanken og dermed fare for at brænde hul i stemplerne. Hvilket minder mig om diskussionen omkring gamle traktorer og brændstoffet dengang i efterkrigsårene, men det er jo en helt anden boldgade. Ethanol derimod har et oktantal på omkring 129, så der sker ikke noget negativt med oktantallet ved at blande det i benzinen. Da flere lande kræver ethanol i benzinen kan jeg ikke forestille mig at det er skadelig for katalysatoren, men det er der sikkert andre som ved en hel del om.

Mvh. Christian

[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis