Granit Bordplade

Jeg er ved at lave nyt køkken og vi vil have at bordpladen skal være i granit, så hvor køber jeg sådan en billigt ?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeh kan se du hører hjemme i Allerød !!

Altså er det nok på sjælland vi skal lede.

Men hvilken granit er det du ønsker ??

Hvor stor er din plade ??

Hvilke type kanter ??

Skal den være blank eller mat poleret ??

Skal der huller i ?? Til vask og koge sektion ??

Skal du have huller så sørg for at der er fræst en forstærkning i spor foran og bag vasken. Denne forstærkning limes med epoxy. Men det skal de gøre fra fabrikken hvor hullet skæres.

Når du bestiller så fortæl meget nøje hvilken koge sektion der skal monteres og hvordan !!

Jeg har selv fået to plader fra "granitalia" pladerne var pæne men hullet til kogepladen manglede lige recessen til undersænkningen !
Der var ellers leveret tegninger med fra Voss som angiver størrelse for hul og reces.

Så leverede de en anden plade til koge sektion men her var der en kant i recessen der var opbygget i epoxy, men da pladen var lettere støvet kunne det ikke ses før efter pladen var monteret. Desuden var farven på granitten ret forskellig efter rengøring og oliering. Altså måtte de have lavet en reces i den gamle plade og så blev kogesektionen flyttet over...
Heste arbejde med det var nødvendigt !!

De var nok billige i pris men det gav også en hel del besvær.

Som et koriosum kan jeg fortælle at det var/er en "Nero Afrika" denne granit skulle ellers være en næsten ensartet type uden de store farve og mønster forkelle blokkene imellem. Men dog for meget iflg. min smag.
Pladerne er mat polerede og de er rigtig dejlige at bruge. Vi har en plade på ca 2m med koge sektionen i midten (90 cm koge sektion med induktion, hvilket er lækker til gryder og pander, virker som gas men sviner ikke som gas kan gøre) Ved siden af dette har vi så en bordplade på ca 2,5 m i granit, lækker til at rulle pizza ud på og lave andet bageri.. Eller til bolche kogning - hvem har nogle gode opskrifter !!

Måske skal du være mere præsis for at få et godt svar der er mere brugbart...

Venligst Njord

MVH Njord
Hej....

Silvan har nogle billige granit plader som man kan få passet til så de passer....
pladen har en fast pris og man betaler derefter for div. finesser....
vh.
Bjørnen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Husk hvis huller - så skal der forstærknings ribber fræses ned fra bagsiden. Ellers risikerer du let at pladen knækker.
En tynd kant 5-10 cm bred er ikke specielt stærk uden forstærkning !!

Pladerne er oftest kun 2,5 3,5 cm tykke.

Venligst Njord

MVH Njord
Hej

Jeg troet ikke det var så vigtigt med størrelse og tykkelse, men her er nogle flere informationer:

- Granittype : Rosa Beta.
- 1 stk på 4m, 1 stk på ca 2m og 2 stk på 1,5m.
- Kanttype: standard kant.
- Blank.
- Der skal være huller til vask og kogesektion

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også