Leca og tagkonstruktion

Jeg skal til at udvide min nuværende garage. Jeg skal dertil så have lavet en ny bagmur, og en ny formur, siderne af bygningen bliver bygget sammen med eksisterende bygninger.
Mit spørgsmål er så, når jeg skal sætte mine spær fast på toppen af en Lecamur, hvordan gøres det så bedst..????

KM
Jeg skal til at udvide min nuværende garage. Jeg... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
sørg nu for at få fat i fundamentet mht forankring . det er altså 100% det allerbedste... Jeg er ikke selv som konstruktør superbetaget af montering af spær i leca...
Citat fra znapster

sørg nu for at få fat i fundamentet mht forankring . det er altså 100% det allerbedste... Jeg er ikke selv som konstruktør superbetaget af montering af spær i leca...


Det kommer vel af sig selv når han støber sokkel, at han støber trækbånd ind.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Citat fra tagdækkerclaus

Det kommer vel af sig selv når han støber sokkel, at han støber trækbånd ind.


Ja det må vi da håbe, men der er altså nogen som glemmer det.
Jeg er på den anden side ikke særlig vild med at nøjes med 22x125 mm brædt til at rejse på. Jeg vil gerne ha' mere tykkelse på, gerne 38 mm, eller der omkring. For der er altså ikke meget træ at få fat i, når man nøjes med de 22 mm.

Carsten.
Citat fra Carsten Weye

Ja det må vi da håbe, men der er altså nogen som glemmer det.
Jeg er på den anden side ikke særlig vild med at nøjes med 22x125 mm brædt til at rejse på. Jeg vil gerne ha' mere tykkelse på, gerne 38 mm, eller der omkring. For der er altså ikke meget træ at få fat i, når man nøjes med de 22 mm.

Carsten.
ja det kan du da have ret i

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Citat fra tagdækkerclaus

Det kommer vel af sig selv når han støber sokkel, at han støber trækbånd ind.


øhhhh nej for hvis du læser hvad der står så skriver han selv følgende...

Citat fra kim.mortensen

Skal man bare bore for ned i lecaen og så skrue karmskruen i... Synes det lyder lidt sølle.. Vil ikke til at investere i limtræ til en rem også, synes jeg har nok i alle de andre ting jeg skal have købt ind også...*GGG*.


og lidt senere:

Citat fra kim.mortensen

Ok, jamen så bliver det sådan det gøres... Er et 22*125mm brædt tilstrækkeligt..???? Eller skal det være lidt tykkere og bredere. Mine vægge bliver lavet i 230mm Leca Blokke...
Annonce
Jeg går ud fra i gerne ser jeg støber et trækbånd ind i soklen kan jeg se. Kan det sagtens gemmes af vejen i pudset på væggen når det bliver gjort??
Hej

Det med at gemme dem af vejen i pudset, tror jeg du bliver ked af.
Det vil komme til at slå revner.
Nej, du skal trække dem op mellem for- og bagmur. Det er sådan man plejer at gøre det.

Så skal der jo også et passende antal til, alt efter hvor stor bygningen er, men minimum en i hvert hjørne. Husk nu det skal ikke være patentbånd men vindtrækbånd, jeg mener det er 40x2 mm. Jeg har set 25x2 mm brugt, meeeennnnn.........

Carsten.
Citat fra Carsten Weye

Husk nu det skal ikke være patentbånd men vindtrækbånd, jeg mener det er 40x2 mm. Jeg har set 25x2 mm brugt, meeeennnnn.......


Jepsen - et ordentligt trækbånd - vi har en sørgelig tendens til at dimensionere lidt på kanten her i DK og når vi får bare det der minder om en køle vind fra vest så vælter skure og garager på stribe.... Og den økonomiske forskel er jo minimal...
Trækbåndene fungerer fint.

Men egentligt er jeg ret stor tilhænger at gevind stængerne. Man skal så lige huske at få skruet forlængerne på når tiden er til det. Men ellers er de dejlig nemme at få ordentlig stramme, til at sidde pænt osv.

I det konkrete tilfælde hvor der mures i en 23cm blok er jeg ikke sikker på der reelt vil blive en for og bagmur ( har dog også læst det i teksten, men tykkelsen på muren!! ) Og her vil der kunne bores til trækstængerne i blokkene så det bliver et skjult trækbånd i form at gevindstængerne.

Så undgåes at der bliver revner i pudset osv.

MVH Njord
Nemlig njord, absolut en bedre løsning, og måske ofte overset af LDS folket.

Hvis det var sådan at for- og bagmur stod næsten helt sammen, kunne båndet stadig løbe mellem dem. Jeg vil bare aldrig sætte båndet helt på indersiden.

Carsten.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis