Leca og tagkonstruktion

Jeg skal til at udvide min nuværende garage. Jeg skal dertil så have lavet en ny bagmur, og en ny formur, siderne af bygningen bliver bygget sammen med eksisterende bygninger.
Mit spørgsmål er så, når jeg skal sætte mine spær fast på toppen af en Lecamur, hvordan gøres det så bedst..????

KM
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hehe jeg skal også bygge en garege i leca, og snakkede men en tømrer, han anbefalede at lægge en rem oven på leca'en og sætte spærene fast i den.

jeg monterer armeringsjern med gevind i fundamentet og op gennem lecablokkene og spænder remmen fast på den måde, alternativt kan du bruge patent bånd (den tykke model) den skal op og rundt om remmen.
Citat fra kim.mortensen

Jeg skal til at udvide min nuværende garage. Jeg skal dertil så have lavet en ny bagmur, og en ny formur, siderne af bygningen bliver bygget sammen med eksisterende bygninger.
Mit spørgsmål er så, når jeg skal sætte mine spær fast på toppen af en Lecamur, hvordan gøres det så bedst..????

KM


Vil foreslå at du gør en rejsebrædt fast i muren, derefter kan du rejse dine spær og fastgøre dem med BMF vinkler.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

nu blev jeg også lidt nysgerrig...
hvad mener du med rejsebrædt???
Rejsebrædt er en brædt der fastgøres ned i lecaen med karmskruer. Husk at rul noget murpap ud under brædtet.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Citat fra kim.mortensen

Er det nok med et bræt på den måde, og vil det holde fint med karmskruer ned i Lecaen..???

KM
.

Det er den måde det er gjort på ved husbyggeri. Du kan jo også rejse en rem og rejse dem på.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Skal man bare bore for ned i lecaen og så skrue karmskruen i... Synes det lyder lidt sølle.. Vil ikke til at investere i limtræ til en rem også, synes jeg har nok i alle de andre ting jeg skal have købt ind også...*GGG*
Citat fra kim.mortensen

Skal man bare bore for ned i lecaen og så skrue karmskruen i... Synes det lyder lidt sølle.. Vil ikke til at investere i limtræ til en rem også, synes jeg har nok i alle de andre ting jeg skal have købt ind også...*GGG*
Det kan da godt være det lyder sølle men det er ikke desto mindre såsan det gøres. biggrin

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Ok, jamen så bliver det sådan det gøres... Er et 22*125mm brædt tilstrækkeligt..???? Eller skal det være lidt tykkere og bredere. Mine vægge bliver lavet i 230mm Leca Blokke..
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis