stoker og fjernvarme

mit spørgsmål er.... skal ud og have noget stoker her til foråret engang,,,

jeg er tvunget til at betale en "strafafgift" på 2500 om året til mit "elskede" dyre fjernvarme selskab... det jeg godt ville vide var om det kunne lade sig gøre at når jeg nu alligevel skal ha det stående, at bruge det om sommeren til mit brugsvand der og så lade stokerfyret stå stille der.

når det efterhånden begynder at blive køligt så "slå over" og bruge stoker og lukke hanen til fjernvarme??

nogle der har erfaringer? og kan det overhovedet betale sig? mener jo måske at fyret ville bruge en del energi på at varme vand op til brugsvand om sommeren uden grund.. da jeg egentlig kun skal bruge lidt om morgen inden job og igen om aften...


kommer lige med en lille rettelse....

har gransket lidt i sagen og har fundet ud af at jeg rent faktisk godt må afbryde mit fjernvarme alligevel mod en ekstra betaling,, hvilket jeg så vil gøre... men kna det så ik betale sig at sætte en el vandvarmer op til at have kørende om vinteren stadig kredsløb med pillefyret så det "aflaster" vandvarmeren om vinteren?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kan ikke give dig et ja eller nej, men jeg kan kun sige til dig at du må ikke ha et stoker brænde olie fyr kørene ej heller ha det sidde på rør fra fjernvarme systemet, det skal være et 100% lukke system .
Mennn at en del så har det af ligevel er vel sin sag
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis