mek.

confused Hej. er der nogen der ved vad forskelen er på en tohatsu 4 hk og en 5 hk. jeg vil godt lave min 4 hk om til en 5 hk. på for hånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvordan havde du så lige tænkt dig at gøre det ???
Joooowwwwwwææææ.
Forskellen er sådan ca. rundt regnet lige omkring 1 Hk :0)
Jeg tror dog ikke at du vil mærke noget særligt til det, andet end større brændstofforbrug, men lad dem der er kyndige udi slige ting, besvare, da ub.motorer er noget jeg ikke har lavet ret mange af,
Og håndværker, det er da ganske nemt, du tager da bare hatten af, fjerner tanken, skruer motoren ud, og sætter 5 islændinge ind i stedet, sådan fiks og færdig ikkkkk.?????
mvh ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kunne manden så ikke bare male motoren grøn, ovre i Mastal siger de at
Marstal motorer skal være Grønne, det giver en Hk. mere !!!

Håndværkeren
Citat fra jupiter 30

confused Hej. er der nogen der ved vad forskelen er på en tohatsu 4 hk og en 5 hk. jeg vil godt lave min 4 hk om til en 5 hk. på for hånd tak.
.

hej. Hvis du kikker på specifikationerne er de ens bortset fra max omdr. Det plejer at betyde en bedre polering indv. af motoren, måske en anden karburator samt et lettere og bedre afbalanceret svinghjul, krumtap mm. som man tør sætte op i flere omdr. Det er jo sådan at den sidste hk hentes ved 500 omdr./min. mere. Der er altså ikke noget at hente undtagen ved fuld gas, det medfører også en større slitage. Jeg kan desværre ikke sige dig om det er en 4 hk. der er peppet op eller en 5hk der er droslet ned til en mere holdbar maskine, jeg vil tro det første. Du kan jo prøve at kikke på andre fabrikaters slagvolumen i forhold til din, og sammenligne.rolleyes Du vil opleve en klar effekt ved at polere indsugning, skyllekanal, krumtapshus, krumtap, plejlstang op til spejlglans, men det er noget af et job.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej jeg har fundet ud af det. en 4 hk er en 5 hk der er ned droslet
der er sat en anden luft dyse i og en anden del gas dyse pris 250,- og så er det ene membrem lukket lige til at opne.
 nu lyder det jo næsten som Puch-tun på MC-sitet. Husk, at på et tidspunkt skal du have speedbådsbevis til den båd (sorry - ku' bare ik' nære mig)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også