kia sephia 97´ 1,5 som forurener for meget

hej min lille kia er blevet kasseret til syn, pga at den forurenede for meget.

det kan vil næsten ikke være andet en lambda sonden???

eller hvad.

nogen gode forslag til hvad det ellers kunne være


mvh ulrik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad siger tallene på gas testen?

kan også være an motortemp føler evt. der kan være flere ting.
der er ik nogle fejlkoder?
Fortvivl ikke. Der laves idag udemærkede sonder som kopivare, de koster 40-60% mindre end en original. Var det min bil ville jeg nok prøve en rensning af systemet først Du kan få disse produkter i autoudstyrsforretninger og ved grossister har ofte sparet folk for en tusse ved at give en "sur" motor sådan en kur, efterfulgt af en længere tur hvor bilen får lov at bestille noget
det lyder som en god ide, nogen der har gode erfaring med nogen bestemte mærker.....?
det lyder som lamdasonden eller en kat.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Jamen det er jo grebet ud af luften når man ikke kender værdierne, og det var også kun et forslag i den billige ende. Det har hjulpet mig flere gange. Men for at give et mere konkret bud er jeg nødt til at vide mere om bilen. bla. kørte km.
jeg ville prøve at tjekke luftfilter og tændrør.
Derefter ville jeg give den en over nakken, dette plejer at hjælpe(har selv en gtx) hjælper dette ikke, skal du nok regne med en sonde. når en gtx forurener for meget plejer det at være sonden.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Hej
Allerførst kunne et for højt co tal godt tyde på en defekt lambdasonde,
men få den målt ud, for at se om den pendler som den skal, inden du køber en ny, da du ikke kan bytte den igen.
Dernæst vil jeg ikke anbefale at købe en såkaldt uoriginal, vi har prøvet nogle gange, og hver gang med negativt resultat.
Skal du have en, så køb en der passer til bilen, så passer stik og det hele sammen.
Jeg går ud fra at du har fået en udskrift af gasmålingen, så hvad siger den ??
Mvh autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis