pudse gasbeton

hej.

jeg har lige støbt nyt gulv i badeværelset nu mangler jeg bare det tyde lidt finere lag. Til det vil jeg købe noget 0-4 mm grus og noget cement.
Mit spørgsmål er så om jeg kan bruge det samme til at pudse min gasbeton væg op med inden jeg sætter klinker op. Eller skal der bruges noget andet til det?

Kristian

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvordan sletter man en tråd? kom lige til at sende den 2 gange.

 

Grus og cement er ikke særlig godt at pudse med. Der skal helst lidt kalk i mørtlen for at gøre den mere "levende" og smidig.

Alternativt er det muligt at mure Multiplader (hvis det er sådan nogle der benyttes) op så det ikke er nødvendigt at pudse dem inde montering af fliser.
Ok tak for svaret.
så må jeg finde noget andet at pudse op med. Jeg er klar over de kan sættes op så de ikke skal pudses men det er en gammel væg, hvor jeg har taget de gamle klinker af og jeg tror det er bedst lige at pudse op.

Kristian

 

Det tror jeg, at du har helt ret i.
hvis du vil pudse gasbeton, multiplader eller lignende (forskellen er vist ret ens), så kan det gøres i fliseklæb (f.eks. den blå LIP eller den sorte Maxit) - eller endnu bedre vidundermidlet Maxit Multi 280.

En tynd blanding af cement, strandmørtel og murer- eller ellekildegrus (1:3:3), er nu også set virke, men man skal skynde sig. Og husk at forvande MEGET.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis