Hul i køkkenvask

Hej
Jeg har været så uheldig, at komme til at skrue en skrue igennem aflægningspladen på min nye køkkenvask. Aflægningspladen, som er i forbindelse med vasken er fræst ned i bordpladen, så jeg derfor ikke kunne se den frown pis, sir man så frown
Det skal lige siges at hullet sidder i kanten, hvor det aldrig kommer vand alligevel. Dog er jeg lidt ked af at skulle invistere i en ny. Jeg har prøvet at fylde hullet med tin, men uden held.
Er der nogen som kan hjælpe med et "vidunder-produkt", eller et "dødsstød"?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Den er sgu nok svær at lave.

Hvis du kender nogen som har et svelseapparat, kunne de måske lige svejse en "lus" i hullet? Det skal bare slibes og poleres bagefter.

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB smile
Jeg tror at jeg bliver nødsaget til at invistere i en ny vask, da det nok vil skade mere ved at svejse og slibe den, da den så bliver blå og ridset frown
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du prøvede at fylde hullet med tin. Hvad med at tinlodde en lille plade på?
Det undrer mig en del, at du ikke kan bruge tin.

Jeg har brugt meget tin til en gammel Jaguar bil i stedet for plastic padding, og det virkede perfekt.

Kan det være et spørgsmål om affedtning inden du påfører det? Ellers forstår jeg ikke hvorfor det ikke skulle kunne bruges som lus. Det skulle så være fordi det er rustfrit stål og ikke som det til bilerne.

Prøv da at spørge en ældre pladesmed, som restaurerer biler - de ved normalt en masse.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Glemte lige at sige, at det vel også var naturligt at ringe til et firma der har rustfrit stål som speciale. Normalt er firmaer meget flinke til at svare på noget helt konkret vedr. det de arbejder med.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg tror at jeg vil prøve at ringe til et firma, som har rustfrit stål som speciale, som du også foreslog JørgenE.
Jeg ved ikke hvorfor, jeg ikke kunne få tinnen til at bide i stålet, men mon ikke firmaet også kan svare på det!

Hilsen Daniel...
Rustfridt stål kan faktisk kun svejses med et TIG-anlæg (wolframelektrode+argongas). Med mindre du kender en der kan fusket det for dig, bliver det nok billiger med en ny vask. Problemet med rustfridt er, at det afkromer i en zone rundt om svejsningen. Denne zone er så ikke længere helt rustfri.
Normalt blive rustfridt stål sendt til varmebehandling efter svejsning, men det går nok ikke med din vask. Hvis du kontakter nogen den kan svejse vasken for dig, kan det selvfølgelig være de lige har fidusen. Held og lykke.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hvor stort er det hul egentlig? Det kan da ikke være ret stort. Nu hvor JørgenE skrev om plasic padding, kom jeg til at tænke på epoxy. Kan du ikke lime en skrue el. lign i hullet med en god tokomponent lim og slibe det over.
Hullet er ikke ret stort, da det kun lige er en skrue der er kommet igennem. Jeg tror bare jeg får lavet en skilt i aluminium, hvor det står et eller andet fikst på, så folk tror det har sat der fra fabrikatens side. Det er nok den eneste løsning, hvor jeg er sikker på at kunne skjule det...og så for rimelige penge!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også