tilbygning mangler råd måske kan i hjælpe

Hej med jer.

Jeg har planer om at lave en tilbygning.....

selve bygningen skal være på 10x7 meter og ydervægge skal være stolpeskellet pr 60 cm af 45x195 + yderlige 100 mm regler så jeg får 300 mm isolering i væggen. Min rem og bund er også 45x195 lagt ned.biggrin Meningen er at jeg vil sætte det op i sektioner. Spær skal være saksespær så jeg får loft til kip....

Mit spørgsmål er følgende....

Spær de skal have et spænd på 10 meter + udhæng er min ydrevæg stærk nok?????

TEX
Hej med jer. Jeg har planer om at lave en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Den skade du beskriver er temmelig voldsom......
At en væg rykker sig 2,5 cm er jo ikke noget den skal kunne.

Et eller andet er ganske rivende galt....

Om det er din sokkel der giver efter og trækker resten fra hinanden eller hvad der er galt kan jeg ikke helt byde på.

Men jeg er helt sikker på at du skal få undersøgt hvad der er galt.
Og først udfra det vil du kunne agere. Ikke nogen tvivl om at du bør rette henvendelse til din tømrer. Men om der er noget at hente hos ham er der nok ingen der ved....

Principielt behøver skaden jo ikke stamme fra noget klamp han har lavet. Hvis soklen fx ikke har kunnet bære er det jo ikke tømrerens fejl, med minde han har sagt god for dens bære evne eller evt har lavet den.

Det kan være udefra kommende ting som fx at vandstanden i undergrunden er blevet sænket, trafikbump og meget andet.

Er ombygningen noget du har fået lavet, eller er det en tidligere ejer?
Hvad med selve huset, er det opført i din tid eller tidligere?
Har andre huse problemer i området?

Start med at få check på din bygnings skade og derefter kan du så arbejde videre med tilbygningen. Jeg vil iøvrigt tro at Carsten er inde på noget meget brugbart i løsningen med en limtræ's drager hvor du moterer bjælkerne på i sko.

Om du vil lave en trækonstruktion eller en i stål til at bære drageren er jo en smags sag. Men jeg ville nok selv hælde til valget af en stålkonstruktion.

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også