Støbning af betongulv i stald

Hej alle sammen.

Jeg skal til at støbe et betongulv i en hestestald på 160 cm2, og er lidt i tvivl om følgende.

1: Skal jeg købe færdigbeton, eller blande selv. (tror det er svært at håndtere så meget beton af en gang og det koster sikkert dyrt hvis man vil have leveret af flere gange.)

2: Skal jeg bruge sand eller grus som underlag, og hvor tykt et lag? (der er ca. 30 cm murbrokker der hvor gulvet skal være.)

3: Hvordan finder jeg blandingsforholdet til min beton, hvis jeg skal blande selv.

4: Hvor tykt et lag beton tror i der skal til for at det bliver stærkt nok. (lidt revner generer mig ikke, da gulvet ikke bliver synligt der hvor hestene står.)

På forhånd tak.

MVH Michael

Et gør-det-selv-projekt bliver aldrig for stort, det bliver bare mere interessant.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

1. Det kommer an på så meget, i virkeligheden lidt svært at svare på, synes jeg.

2. Sand eller grus, hvad er nu lige hvad her i Vestjylland? Nåh ja, det må være sand du skal bruge, men hvor tykt et lag er jeg ikke helt sikker på, vil tro at 10 cm er ok, hvis det underlaget under sandet i øvrigt er i orden - godt fast.

3. Findes på www.aalborg-portland.dk

4. Jeg ville selv støbe et 10 cm tykt lag beton, hvilket så leder til, at du skal bruge i alt 16 m3, hvilket jo må indgå i overvejelserne omkring pkt. 1.

Mvh. Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis