Til alle elektrikerne...

Selvom man er gammel epileptriker kan man jo ikke vide alt!! Så mit spørgsmål er hvordan reglerne er omkring indbygningsspots i udhæng. Hvis man køber et samlesæt i Bilka, skal man så stadig have de der f@king varmeisoleringskasser op bag spotsene? Jeg tror man skal, men jeg ved det ikke!! Det er sq ikke nemt at få sådan nogle sataner op igennem et ø 80 hul...confused

Den fortvivlede Næstformand

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spots i udhæng skal helst være IP 21. Dog er det op til dig selv om du vil brug ganske alm spots som normalt er IP20. Hvis du vurderer at der ikke er risiko for kondens over spotten, må du gerne bruge alm IP20 spot
Der er masser af spots der ikke kræver varmeisoleringskasser (Jeg har faktisk ikke set nogen endnu der ligefrem kræver der). Men de fleste kræver en indbygningsdybde og en vis radius fri til siden. Kasserne er vist bare en god ide hvis man skal isolere og der måske er færdsel på loftet over spots'ne. Så man ikke ved et uheld får trykket isoleringen ned på dem.

Derudover skal de være F mærket hvis de skal sidde på et brændbart underlag. Som et udhæng jo oftest er.
Jeg vil mene at de skal være i kapslingklasse IPX1. Og de skal beskyttes mod dryppende kondens vand (med mindre du er sikker på at det kommer der ikke).

mvh
Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis