Våd isolering

Vi er ved at få bygget hus og der blev for 2 måneder siden lagt undertag, af en slags dug. Der blev samtidig lagt isolering ud mellem spær. Byggeriet har stået stille i 2 måneder og det er først nu der er kommet tagsten på.
Der var sat dampspærre op og i den tid byggeriet har stået stille, var der komme meget vand mellem isolering og dampspærre. Jeg har fået den besked at årsagen til vandet er kondens fra undertag ?. Mit spørgsmål går på hvad med isoleringen der er våd. jeg mener den skal skiftes, er der nogen der ved hvad reglerne er.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Selve isoleringen tager ikke skade af lidt vand, bare man holder sig fra den, men der er risiko for at der kommer skimmelsvampeangreb, når man indbygger fugt i konstruktionerne, så der er noget man skal være på vagt overfor, og evt. tage et forbehold.

Fugten er sandsynligvis delvist kommet ind langs fastgørelserne/sømhuller ved klemlisterne.

I det vejr som der har været i den sidste tid, er det ikke nemt at udføre et husbyggeri, uden at der er etableret et telt/overdækning, som jeg tror på vi kommer til i fremtiden.
Tak for dit svar, så jeg vil tage forbehold for fugt, når vi skal overtage huset
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis