Fjerne maling fra døre og karme

Hvordan fjerner man nemmest mange lag gammel maling fra døre og karme uden at ødelægge træet

------------------
avj

avj
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan smøre brun sæbe på og pakke det ind i husholdningsfilm (prefered by Flemming Let). Det gør malingen blød og let at fjerne.
Metoden kan også anvendes på indtørrede pensler (her anvendes plastpose).

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Ellers kan jeg anbefale en Varmepistol og en spartel..

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg vil absolut ikke anbefale brun sæbe ... meget dårlig idé!!
Sæben fjerner godt nok den gamle maling, men den trænger også ind i træet således at den nye maling bobler op og krakelerer.
I øvrigt er det en meget langsommelig og besværlig proces hvis der er mange lag maling, for så skal man gentage proceduren mange gange.
Med risiko for ihjelslående hjerneceller vil jeg klart anbefale varmeblæseren - og godt med udluftning!

------------------
Hilsen Camilla

Hilsen Camilla
varmepistol er helt klar en god ide men hvis der er mange udskæringer i træet vil jeg anbefale kausisk soda med tapetklister i og der efter pakke det ind i plastik og lad det stå en dags tid (blandings forholdet står på flasken) du kan også bruge det hvis du først bruger varme pistol og vil rense træet op til sidst
du skal huske på at hvis du vil male træet igen bagefter lige meget om du bruger den ene eller den anden løsning så skal du først give det en gang "grundings olie" ellers risikere du at malingen ikke sidder fast
V.H
Bjørn
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også