Skift af termostat

Hej Forum

Jeg har en bil (Polo Classic) som lige pludselig bliver meget varm. Blæseren går aldring i gang og den ene køler slange er kold i forhold til den anden. Jeg tror den er gal med termostaten.

Spørgsmålet er hvor sidder sådan en, og er den nem at skifte selv? Har set man kan købe en i T-hansen, så please help.

Mvh
Brian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg købte sidste år en termostat til min polo 95´ Den fungerer fint, Det er ret nemt at skifte den. Den nemmeste måde er at købe eller låne Haynes reparations manual på biblioteket. Den indeholder en udførlig vejledning, følger du den kan det ikke gå galt. Lad endelig ikke motoren blive varm, så kan reparationen pludselig ikke klares for 69 kr mere.

mvh Andes
Hej,
Thermostaten sidder i et thermostathus ( sjovt nok :-) )
Dette sidder for enden af den øverste kølerslange - altså modsat køleren.
Det sidder som regel med 2 eller 3 bolte.
Husk at skifte pakningen.
Husk at den lille udluftningsventil på thermostaten, skal vende opad.
Husk at lufte kølersystemet ud når du har monteret den nye thermostat.
Fyld køleren op. Lad motoren gå i tomgang - uden kølerdæksel - til den bliver varm og sæt dækslet på igen.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
det kan også være køleren der er stoppet. hvis den øverste kølerslange bliver varm åbner termostaten.... er den øverste slange varm og nederste kold, tror jeg din køler et stoppet.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
til stellan
du har ret i at køleren kan være stoppet, blot ikke i dette tilfælde, da en stoppet køler kommer over en periode, og ikke pludselig, som i dette tilfælde.
En termostat derimod, kan pludselig gå kaput, så den hælder jeg også til.
Og blæseren starter ikke pga. at der ikke kommer varmt vand til termokontakten.
mvh autoole
kan ikke huske det, men mener termokontakten sidder i køleren(det gør den på de fleste biler) og hvis der olie i vandet og det er blevet grød, stopper dette køleren pludseligt. Eller køleren er "faldet" sammen, kommer det varme vand ikke igennem køleren til kontakten.
hvis termostaten ikke åbner, hvorfor bliver øverste køler slange så varm.
ved det ikke da jeg ikke har set bilen. men køleren er mit gæt.
håber du finder fejlen.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
rettelse: gik ud fra din polo er af ældre årgang og på de fleste ældre biler sidder den i køleren. men mener stadig det er køleren.
når du finder fejlen, så skriv den lige på siden.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis