Rep. af lednings-isolering

Udover vulkaniserende isolerbånd og krympeflex, er der så nogen der kender et smart produkt til at reparere lednings-isolering?

Baggrund
På min mc har sædet haft berøring med nogle ledninger og resulteret i at isoleringen på ledningerne er "gnavet" igennem sad. Optimalt set ville jeg bruge krympe-flex til at reparere det med. Men stikkene på ledningerne kan ikke afmonteres.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Maskinmesteren

Udover vulkaniserende isolerbånd og krympeflex, er der så nogen der kender et smart produkt til at reparere lednings-isolering?

Baggrund
På min mc har sædet haft berøring med nogle ledninger og resulteret i at isoleringen på ledningerne er "gnavet" igennem sad. Optimalt set ville jeg bruge krympe-flex til at reparere det med. Men stikkene på ledningerne kan ikke afmonteres.

jamen hvis isoleringen alligevel er skadet, hvorfor så ik klippe dem hvor de er dåligst, trække krympeflex ud over og enten putte en pressesko på eller lodde dem sammen, den løsning har jeg selv brugt i min bil, hvor en standart fejl er at ledningen der går til bagrudevisker nrpladelys mm. knækkersmile

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Gert.m

jamen hvis isoleringen alligevel er skadet, hvorfor så ik klippe dem hvor de er dåligst, trække krympeflex ud over og enten putte en pressesko på eller lodde dem sammen, den løsning har jeg selv brugt i min bil, hvor en standart fejl er at ledningen der går til bagrudevisker nrpladelys mm. knækkersmile

Det er en løsning jeg vil overveje. Så er man måske også mest sikker på at det forbliver vandtæt.
Hej man kan faktisk få noget krympetape som man vikler på som isolerbånd og derefter varmer med en varmeblæsepistol og vupti er det klaret. Vi har det hvor jeg arbejder men kan ikke huske hvad det hedder men kan finde ud af det på mandag

mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Citat fra kovas

Hej man kan faktisk få noget krympetape som man vikler på som isolerbånd og derefter varmer med en varmeblæsepistol og vupti er det klaret. Vi har det hvor jeg arbejder men kan ikke huske hvad det hedder men kan finde ud af det på mandag

mange hilsner Kovas

Hej Kovas

Det lyder helt perfekt til mit formål. Så slipper jeg nemlig for at klippe og lodde.

Hvis du kan oplyse mig navnet på produktet vil jeg være meget taknemlig.
Hej maskinmester.

Det omtalte produkt hedder krympetape vi får det fra RS. Se www.rsonline.dk
rs nr 170-5403 50m koster 143kr +m og så skal du jo kende nogen som handler hos RS.

Mange hilsner

Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Citat fra kovas

Hej maskinmester.

Det omtalte produkt hedder krympetape vi får det fra RS. Se www.rsonline.dk
rs nr 170-5403 50m koster 143kr +m og så skal du jo kende nogen som handler hos RS.

Mange hilsner

Kovas

Hej Kovas

Mange tak for info. Jeg prøver at snakke med en lokal elektrikker, måske de har tapen liggende eller må det blive alm. vulkaniserende tape.

Mvh. Maskinmesteren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis