Fugtspærre, gl. sokkel m. kælder

Vores hus er fra 1919. Der er fuld kælder. Det er nødvendigt at fugtspærre og dræne hele vejen rundt. Det vil jeg senere få lavet af proff. kloak firma. Men en lille del har jeg nu selv udgravet i forbindelse med genopsættelse af en gl. udestue. Når den først står der, kan jeg ikke senere komme til denne del af soklen. Jeg etablerer her dræn, ført til en brønd, hvor vandet pumpes op med en grundvandspumpe. Men nu til spørgsmålet: Soklen er meget porøs og ujævn, og det vil ikke være muligt at montere plastplader. Ihvrtfald ikke på det nederste stykke, der buler kraftigt ud. Så tænkte jeg på tjære. Men det vil være svært at få til at hæfte på dennne ujævne overflade.
Kan jeg ikke bare pakke det ind i kraftigt plastic? (Og så stabilgrus udenpå) Hvis jeg tjærede, ville det jo også blive tæt. Muren kan vel ånde indefra?

------------------
klassikeren

klassikeren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..

Jeg har selv lige drænet rundt om mit hus.
Her var sokklen også langt fra jævn, men jeg brugte noget plastik på rulle kaldet "Platon".
Det blev stillet op af væggen, drænsrøret i bunden og så nøddesten ned oven på. Helt op til 15 cm under jordhøjde.. Så blev der lagt filt over stene også grus på til fliser..
Plastiken er rimelig flexible og retter sig ind efter væggen når der bliver smidt nøddesten ned ved siden af..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Gå ind på hjemmesiden.... www.fugtproblemer.dk der finder du løsningen på dit problem. VANDEX
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis