dødt bundkort?

hej

hva er der galt når der hverken kommer bip eller liv i skræmen?

er det bare bundkortet der er færdigt?

hygge
B
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der "liv" i strømforsyningen?
Hvis det er en hardwarefejl, og bundkort og strømforsyning virker, vil BIOS fejlmeddele vha. bipkoder.
Har du ikke lidt flere informationer?

Mvh. Christian

Ok Aksel
Så tyder det på en almindelige signalfejl i soklen til grafikkortet. Tag grafikkortet helt ud og rens kontaktpunkterne og sæt kortet i igen, så vil jeg næsten garantere at komputeren kører igen. Jeg kender mange som har "problemer" med grafikkortets kontaktpunkter når det har siddet i komputeren i længere tid. Om det er røg, mados eller oxyd som sætter sig fast, ved jeg ikke, men hvis man roder med monitorstikket er det næsten sikkert at komputeren "spiller død".

Mvh. Christian

hvis det er grafikkortet, der laver problemet, burde pc komme med et bip eller en alarm under opstart.

MVH jimmi

 
Jo du har ret i at den burde melde fejl, men da jeg har oplevet at min komputer har spillet død 3 gange fordi kabinettet og dermed grafikkortet havde fået et lille skub, så bør man tjekke grafikkortet før man panikker. Jeg håber det kun er det der er problemet med boffors komputer. Det er svært at fejlfinde hvis komputeren ikke vil give lyd fra sig.
Har forresten oplevet det samme da DVD-drevet "stod af".

Mvh. Christian

Jeg har flere gange haft grafikkortfejl uden fejlbip, grafikkorttesten er en af de første i Boot.

Hilsen Aksel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis