Windows

Hej

Jeg har fået ny computer og har besluttet at sønneke skal have den gamle

Mit problem er så at den ene af de to HD´er maskinen kørte med døde, den er derfor pillet ud, der sidder så en 20gb tilbage som ikke fejler noget men mangler styresytem

Hvor får man fat i sådan et (på LDS manér selvfølgelig) gerne så ny version som muligt - en windowspakke koster jo spidsen af en jetjager :eek:

Med venlig hilsen

Fladder
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
- ellers koster det jo ikke noget. Der er fordele og ulemper ved både linux og windows, men det første er stort set gratis, koster kun prisen for at få tilsendt klargjorte cd'er - eller prisen for at downloade og brænde ISO-cd'er. Det kommer an på behov.

Mogens

(både win og lin)
Når først programmerne kører, så er der meget lille forskel på Linux og Windows. Det er dog langt fra alle programmer, der fås til Linux, herunder de fleste børnespil. Så check lige om de programmer, du ønsker dig, også findes i en Linux-udgave.

Hvorfor indlægger du ikke blot det styresystem, der lå på den defekte disk, på den nye? Jeg går ud fra, at du har indlagt det fra en CD, og den kan da bruges igen på den nye HD.
Den windows der lå på den gamle var lagt i i en computerforretning dengang jeg købte den - og jeg fik ingen installations-cdrom

Det gjorde jeg iøvrigt heller ikke til den nye - købt i El-giganten - der lå programmerne også i allerede

Med venlig hilsen

Fladder
Det er vist sjældent, at man i dag får CD'erne eller DVD'erne med rent fysisk. Dem skal man da selv brænde ud fra de indlagte programmer.

Selv om en ny OEM vesion af Windows ikke er så forfærdelig dyr, så er det da ærgerlige penge at give ud, blot fordi man ikke gad tage en kopi af den installerede Windows, som man jo allerede har betalt for. Ved Virusangreb er det da også en fordel, at man i værste tilfælde blot kan slette alt og så starte forfra. Tror du skulle se i brugervejledningen og redde Windows fra den nye PC.
Annonce
Når programmerne er installeret fra butikken, sidder der altid en label med windows nummeret på. Hvis du bruger det nummer er der ikke noget i vejen med at få en brændt cd fra en ven ell. Bare det er samme version som den der passer til nummeret. Så er det ikke ulovligt.
M.V.H. Juhlefar
Det er ikke ulovligt, men problemet er blot at der normalt installeres en OEM-version. Nummeret er kun gyldigt for denne specielle version og det skal være noget af et held at finde den hos en ven. Få den dog overført fra din nuværende computer så længe den virker. Er den først gået ned og du har brug for en nyinstallation, så er du på herrens mark, hvis du ikke har DVD'en til rådighed.
Hvis den nye Pc er med XP og den gamle var med 98, så kan han jo ikke bare gøre det, ihvertfald ikke lovligt. Så kan han jo ligeså godt få en cracket version af en windows
Citat fra efry

Det er vist sjældent, at man i dag får CD'erne eller DVD'erne med rent fysisk. Dem skal man da selv brænde ud fra de indlagte programmer.
quote]

Hvordan gør man detconfused Har en 1 år gammel laptop med XP Pro, og jeg ville HULENS gerne have en CD.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Det er forskelligt fra fabrikat til fabrikat.

Ud over CP-pro er der sikkert installeret andre programmer ved leveringen, og det bør fremgå af hjemmesiden eller brugsanvisningen, hvorledes man tager backup at systemet. Ellers må du kontakte leverandøren. Du har immervæk betalt for XP-Pro og en defekt harddisk eller virus bør ikke forhindre dig i, fortsat at kunne genetablere styresystemet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis