Maling af badeværelsesgulv

Jeg vil gerne forskønne vores badeværelse, som har såvel fliseguld, som fliser op til knap 2 m.
Kan man overmale fliser, og i givet fald hvad er fremgangsmåden m.m. for at det holder?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ØH hvis du spørger om man kan male fliser så je men jeg vil ikke anbefale det til gulve. Slidet er simpelthen for stort.
Og på vægfliser vil jeg personligt også lade være men en test på et område hvor du rengør og aler flisen efter forskrifterne. Efter at malingen har hærdet op prøver du med en kraftig tape om du kan trække malingen af. Hvis du kan så hæfter malingen ikke godt nok..

Venligst njord smile

MVH Njord
Hej

Det kan godt lade sig gøre, men på gulvet skal du kalkulere med en genbehandling
ca. hvert andet år.
Fremgangsmåde: grundrens-afkalkning-afkalkning-afkalkning-mat slibe fliserne,
k 150/240-grunde med en hæftegrunder, der er beregnet til glatte og hårde overflader, til sidst 2 x færdig maling, med en terpentinbaseret urethangulvmaling i ønsket kulør, (brug evt også denne på vægfliserne.)
Men pas på for en gulvmaling er lidt tyndere i konsistens end andre gængse malinger.
De personer der siger, at dette ikke kan holde, er personer der ikke gider/springer over forarbejdet. Hvis der ikke er lavet et ordentligt stykke forarbejde, så vil malingen ikke hæfte og derved sker afskallingen, og husk det er ikke malingens skyld at den skaller af, men det den sidder på. basta(99,99% af tilfældende)
Go fornøjelse
Så mener jeg at det samme arbejde anvendes bedre til at tage de gamle fliser op og lægge nogle nye. Det koster sikkert ikke meget mere og det holder.
Hvis du skal sælge vil folk være begejstrede for nye fliser men betænkelige ved malede fliser. Det er ofte set i programmer som hammerslag osv.

Du behøver ikke vælge de dyreste fliser, Der fpåes mange spændende og flotte til omkring 100 kr/ kvm.

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også