slibning og polering af betongulv

Vi får støbt vores kældergulv i morgen og overvejer lidt ikke at lægge klinker på...
I stedet for vil vi slibe og polere betongulvet!
Er der nogen, der har erfaring med dette?
Hvad koster det?
Og hvordan (og hvor ofte) vedligeholder man det?

Hilsen
Anden
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak skal du have. Den har jeg godt nok ikke hørt om tidligere.
Terrassogulve i badeværelser var engang (og bliver det igen) moderne. Det var kalksten i cementslam, der så blev slebet og vasket med brun sæbe for at få kalksæben til at trænge ind i porerne og lukke af for at snavs kunne sætte sig fast.
Det blev også brugt at "vaske" gulvene med linolie og terpentin og så tørre overskuddet af efter nogle timer. Når linolien iltede skabte den en ret så god lidt blank overflade.

I dag hedder det at du skal købe noget klinkeolie hos farvehandleren.

Det var så det. MEN Hvad skal du bruge kælderen til. Du vil få et næsten sort gulv der er HÅRDT som bare pokker at gå på. Det giver problemer med bentøjet i det lange løb. Du har vel fået lagt varmeslanger i gulvet så det ikke er ISKOLDT at gå på. Hvis ikke så stop øjeblikkeligt dit støbeprojekt, og få lagt varme i gulvet med en god isolering under (30 cm min.).

JEg ville spartle gulvet ud efter hærdningen og så lægge en pæn linoleum oven på en filtdug så du får en lækker støj og slag absorberende gulvflade du også kan finde noget på når du har tabt det. Vi taler her om tørre rum.

Er det et vådt rum (vaskekælder og gulvafløb) er gulvet nok pænt nok - hvis ellers støbemesteren kan sit håndværk. så kan du måske nøjes med en gang lysegrå betongulvmaling om ½ år.

God fornøjelse og undskyld jeg lige kom forbi.
Hej igen
Det er da ALTID godt at høre andres erfaringer og meninger, tusind tak...
Mht gulvvarme, så er det lagt udwink
Metoden med slibning og polering så vi i sidste nummer af "Boligmagasinet", så derfor ville vi høre, om der var nogle, der havde erfaringer med det...
Hilsen
Anden
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg har fået slebet mit betongulv af en meget entusiatisk håndværker der virkelig har check på alt hvad der hedder sten belægning.

Jeg har fået poleret mit betongulv i garagen og har ikke haft behov for at pleje det, end at feje.

Det står spejlblankt og har ikke smurt den med noget og står stadigvæk som nyt efter 1 1/2 år..

Han snakkede om at finslibe efter hærdning for at lukke porrene.

Hej "anden"

At slibe beton er meget svært, med mindre man har det helt rigtige værktøj. Rigtig værktøj i denne sammenhæng vil sige diamantslibeværktøj. Alt andet bukker under for betonens styrke.

Som jeg ser det, så har du to muligheder:

1) Slib med ikke prof udstyr og accepter en vis grad af ujævnheder. Laker derefter gulvet og nyd det færdige resultat i en lidt mere rustik udførelse.

2) Bestil en professionel til at gøre det med diamantudstyr. Det kan være en der er vant til at lave og slibe terrazo.

Held og lykke - Og lad os se resultatet i form af billeder ;-)
Piersau,
Står overfor at skal have poleret et gulv - håber du kan dele lidt ud af dine erfaringer... Hvem var din håndværker? Var han god? Hvad var prisen (ca. pr m2)?
På forhånd mange tak!
Personen har kun lavet dette ene indlæg for over 1 år siden, tror ikke du skal forvente han logger på at svarer dig, da han sikkert ikke er aktiv bruger herinde mere.

Men måske andre har erfaringen med polering af betongulv herinde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også