Køb af hus ?

Davs

Vi købte et rækkehus for 3 måneder siden, og har idag fået opgørelsen fra advokaten.....den lyder på ikke mindre end 20.000,- dkr. kan det virkelig være sandt at han skal have så meget bare for at tinglyse et skøde ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder ikke helt urimeligt, vi fik en regning på 10000 da vores hus blev tinglyst for 6 mdt siden..
oven i det skal advokatens salær lægges til, det kan variere lidt, men typisk mellem 6000 og 10000.
det er jo hans salær+ en hvis procentdel af købssummen hvordan regnestykket lige er kan jeg ikke huske.
Det er som regel det mange unge førstegangs købere ikke regner med !
Der er mange sælaer o.s.v. i forbindelse med et huskøb, udbetalingen på huset er mange gange pebbernødder i forhold til salæerne.
Hvordan tror du ellers de fleste Advokater kan have dyre bile dyre koner o.s.v. det skal i da betale.

V.h. Håndværkeren
Er det salær alene, eller er er der andre ting blandet ind i beløbet?
Jeg tænker her på udg. til div. attester off. gebyrer m.m.
Du kan få oplyst de lovlige salærer ved Advokatrådet, som vist nok i dag er afhængig af timeforbrug. Tidligere var det en procent af handelssummen.
Til andre: Sørg altid for at forhandle salæret med advokaten INDEN festen løber af stabelen. 5-8.000 + moms for en ejd. handel er ganske almindeligt.
mvh
Knud, der aldrig mere betaler, hvad en adv. vil drømme om! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

i vores tilfælde var de 10800 kun for tinglysning, det fremkommer også af kopien man får der står beløbet på, det er det beløb der er en hvis procent af købs summen,
salæret er mere eller mindre hvad advokaten selv ønsker at ta, selvfølgelig inden for rimelighedens grænser.
og der er vel ingen der vil gi mere end højst nødvendigtbiggrin
Købte grund for 5-6 år siden og det kostede ca 2-2500 til advokaten, incl en gennemgang af totalentreprisen på husbyggeriet. Er ret sikker på det ikke kostede mere.. Jeg blev meget overrasket over hvor lidt det kostede...
Jeg havde regnet med mindst det dobbelte. Og jeg fik ret brugbare råd omkring min bygge kontrakt. M in bank gennemgik den også og sammen med råde herfra og advokaten fik jeg fx lavet en anden betalingsplan. Sørget for noget sikkerhedsstillelse fra bygmesteren osv.

Min advokat havde før opstarten et par modeller, med forskellige priser og jeg valgte efter hans råd, det var vist den billigste og så lidt ekstra for bygge kontrakten. Men totalt en helt rimelig pris.

Så de priser der her er skitseret følger da MINDST husprisstigningerne....

PS. Jeg har ikke set hverken hans bil eller kone ;-)

MVH Njord
Citat fra StenKrog

Davs

Vi købte et rækkehus for 3 måneder siden, og har idag fået opgørelsen fra advokaten.....den lyder på ikke mindre end 20.000,- dkr. kan det virkelig være sandt at han skal have så meget bare for at tinglyse et skøde ?
Vi har også lige købt - og det er prisen....! Man skulle være advokat!
Vi har lige købt hus og vores regnestykke ser sådan her ud : advokatsalær inkl moms 6750kr (fast pris hos www.skoedekontoret.dk), tinglysning : 4100kr (sælger betaler den anden halvdel af tinglysningsgebyret på 8200kr). I alt regning på 10850kr.
Så 20000kr lyder som relativt meget, uanset om det er med tinglysning eller ej.
jo men Alex, prisen for tinglysningen er jo forskellig for hus til hus, derfor vil man aldrig kunne fastsætte en pris, jo mere huset koster jo dyrere.....
Aha, det var jeg ikke klar over smile
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis