endnu en bærende væg

jeg har fået mig en gammel skole jeg skal ha gjort lidt ved.

Lige nu er det fugerne i sydgavlen der skal skiftes, glæder mig allerede.
men når det nu er gjort har de forrige ejere sat en dobbeltdør i gavlen og jeg tror ikke de har stivet murværket af for det er sunket lidt så døren er svær at ordne.
de har lavet de 3 første skifte over døren om så stenene står på højkant og det vil jeg lave om og samtidig lægge et jern over.
men hvordan skal jeg understøtte det stykke væg over hullet?
mine spær er fra 1902 og er en bjælke der ligger på langs og ikke støtter på gavlvæggen der i øvrigt er en dobbelt mur med rockwoll hulmurs isolering som sikkert er faldet sammen pga de utætte fuger..
hvis der er en der har en mulig løsning ville det hjælpe en del da det er ligsom er det eneste store problem ved projektet lige nu.

Sluppermand
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej går ud fra at problemet er at du skal have understøttet muren mens du ligger jern ind over døren
kan du ikke fjerne et par sten højere oppe og så stil nogle stolper fra jorden op i hullerne og banke noget i jorden så de ikke skrider under manøvren ellers skal du jo nok have skruet noget i væggen istedet for at fjerne sten

OBS. dette er bare et forslag jeg er ikke håndværker kan være der er en bedre måde at gøre det på
fik lige en ide mere, er det ikke muligt at understøtte med et vinkeljern der bliver lagt ind i fugen et par skifte højere end der hvor jernet skal ind.
vinkel jern feks. 120mm*120mm*10mm??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis