Lakere alufælge???

Hejsan,

Så kom sidste nye projekt ind ad døren. Jeg reddede mig 4 alufælge med helt nye vinterdæk på.
Fælgene (lakerede) uden ridser, men alle 4 har et par oxiderede pletter. Så jeg vil lige prøve at slibe og lakere dem.

Men hvordan gør jeg (har kompressor og malergrej), men har aldrig sprøjtelakeret fælge før.

Nogen der kan give mig en udførlig beskrivelse (hvilke produkter, fremgangsmåde, hvilken grunder og maling (de skal være koksgrå).

- og ja, det er egentligt for latterligt at spilde sin tid på det, men tror det kan blive sjovt.

Mvh.

Jan R.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Gør dig selv den tjeneste først at få afmonteret dækkene - resultatet bliver meget bedre !.
Så sliber du dem ned - slut med en rimelig fin korn 400 sandpapir.
Du skal have en grunder til aluminium samt en fælg-lak - så er du kørende.
Sprøjt lakken på i flere, tynde lag som du lige lade mellemtørre.
Go´ fornøjelse
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hejsa Vangsøe,

tak for hjælpen. Skal jeg mellemslibe efter grunder? Hvad er bedst som affedtningsmiddel? - bruger normalt terpentin.

Damn jeg glæder mig helt til at prøve dette ;-)

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej,
Ja - det er en god ide at mellemslibe med en fin korn 400.
Jeg bruger nu altid fortynder som affedtningsmiddel
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Få dem plastblæst det er meget bedre end at skulle slibe det selv.. Det koster lidt men det er også pengene værd efter min mening.
Mange Autolakerer laver også fælge for folk, men det er meget dyrt hvis det skal laves ordentligt..

Mvh.
Aabenhus
Hej Jan R.

Øh, undskyld til dem andre. Hvis det kun er et par pletter der generer, vil jeg slibe dem blanke (pletterne altså) og pensle lakken på i stedet. Det kan gøres så det næsten er usynligt.

Held og lykke.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hejsa,

Tak for hints'ene. Prøver at slibe dem ned og finder noget grunder og lak til dem. Øvelsen går såmænd mest på at prøve det - nu var muligheden der jo lige ;-)

Mvh.

Jan R.
Hejsa
Jeg har selv prøvet samme projekt, fordi jeg dels ønskede at prøve det selv, og for at få en anderledes fælg end andre har. Jeg sleb først fælgen grovt ned, og spartlede de par ridser der var(korn 150 var fint). Så fandt jeg grunder og maling (fandt noget der hed esbjerg maskin emalje, kostede ikk ret meget og virkede upåklageligt, kan bla. købes i auto-g) Og så er det ellers bare igang med sprøjten, brugte korn 400 vådslibepapir imellem grunder og malingen, og lakken kom bare oven i malingen inden den tørrede helt. Men held og lykke med projektet smile
Hej Thomassa,

Tak for det - glæder mig til at få lidt forårsvejr, så jeg kan lege med det!

Mvh.

Jan R.
Hej

Nu er du sikker på ! Bare en tanke...at dine fælge ikke slår eller hopper. Det ville være synd med så meget arbejde hvis de ikke er det værd!!
Hey Gitcar - god tanke, egentlig...
Ret sikker på, at sælger ikke har snydt mig - men man kan jo aldrig være 100...
Og arbejdet - i dette tilfælde er det ren fornøjelse, fælgene behøver det ikke - og er mest for at få lidt færdigheder med malersprøjten ;-)

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også