Strandsejler

Hvorfor er det at alt som er sjovt skal være så dyrt?
Man kan købe en fin lille trehjulet ting med sejl som man kan køre med på
bla. stranden,det ser ret så sjovt ud og det kunne jeg godt tænke mig at prøve. Men 20.000 kr syntes jeg ikke er helt så morsomt, så man må vel kunne lave noget selv! Er der nogen der har erfaring med noget sådant, eller
evt ved hvor man kan finde noget om emnet?confused
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christian, tak for linket. Det ligner noget fra nogle gamle "Populær mekanik" fra engang i tresserne.Mange sjove ting,men jeg fandt nu ikke
noget
med hjul på.Har derimod skelet lidt til en svensk isbåd "Isabella" simpel model
udstyret med surfrig.Hvis nogen skulle ha lyst, så har jeg opskriften på kajak-
sejl til under 1/4 af prisen på færdigkøbte.
Den mest simle strand sejler jeg har set, bestod af et barnevogs stel med de brede hjul. En fastskruet planke og et sejl fra en vindsurfer.
Det var ovre på stranden på Rømø, og det gik faktisk temlig stærkt.
I princippet kan du godt bruge en isbåd, hjul i stedet for skøjter.

V.h. Håndværkeren
Prøv at søge på Landsailing. Så finder du beskrivelser, erfaringer og tegninger over alt vedrørende strandsejlere.

Mvh. Christian

Helt enig Håndværkeren - det var helt fantastisk på Rømø, har aldrig set noget lignende. Og så så vi lige et fatamorgana, hvor et meget skib sejlede hen over sandet, da vi kørte til det du taler om.

Jeg anede ikke vi havde så fantastiske arealer i Danmark - det var ret utroligt, også at køre på stranden som ikke var uden fare for at sidde fast.

Mvh. JørgenE
Annonce
Hej Flyvefisk. Er du kommet længere med din strandsejler. Jeg står der hvor du stod for 6 år siden og er meget interesseret i dine erfaringer. Mvh Klaus

Her er et link og byggevejledning til en strandsejler jeg har lavet. Det er ret så nemt at gå til da den tager udgangspunkt i en Peter Lynn kite buggy. Du skal dog have adgang til (eller kende en) der kan svejse i rustfrit stål. Samlet budget ligger melle 3.500.- og 6.000.- alt efter om du køber nye komponenter eller finder noget brugt.

http://www.gamba.dk/index.php/projekter/strandsejler

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis