Digital tuner

Kan jeg mon ikke bare opsige mit kabel-tv, og nøjes med signalet fra en "digitale tuner"?
Jeg gider altså ikke gider have 43 kanaler. Bare en håndfuld.
Og hvad med DR2? Og de tyske?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor du bor i forhold til de tyske kanaler, men jeg er meget godt tilfreds med kvaliteten på min digitale tuner. Den tager DR1, DR2 og TV2 som en mis (dvs. samme klare digitale billede som da jeg havde parabol) på en stueantenne samt en lille "Bilka" forstærker.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Ja Gerhard er en fornuftig mand, jo Klaus hvis du bor tæt på Tyskland så følger der ca 40 tyske programmer med, tæt på Sverige følger der ca 8 programmer med og de er alle gratis når du en gang for alle har købt en setbox og måske en god antenne.jeg bor desværre i Nordsjælland så der er kun de 3 danske dr1 dr2 tv2, men billedkvaliteten er til plus 10

Mvh

Benny N.
Jamen tak for alle svarene! Så vil jeg da nok engang købe sådan en digital tuner. Måske nyt tv, hvor den er indbygget!
Citat fra Mathiasen

og er det noget med at man skal vende sin analoge tagantenne så "modtager-pindende" står lodret?


Jo hvis du bor i et område hvor det analoge og det digitale signal er modsat polariseret. Du kan se mere på http://www.digi-tv.dk

Nu da det oprindelige spørgsmål vist er besvaret tillader jeg mig at fortsætte tråden med et tillægsspørgsmål: Jeg kunne jeg tænke mig at høre andres erfaringer med at modtage digitalt signal i "fjerntliggende" egne, altså steder hvor man normalt har haft problemer med at modtage det analoge signal. Min svigerfar bor i sådan et område (i en skov) og jeg er i tvivl om om jeg skal anbefale ham at prøve digitalt tv (han bor i øvrigt også i et område hvor signalet er modsat polariseret, så vi skal op på taget og vende antennen for at lave et eksperiment)


mvh
Torben
Annonce
Hej

Inspireret af denne tråd (og det lidt kedelige faktum at min analoge tuner i fjernsynet er gået i stykker) har jeg købt en digital tuner fra Phillips. Jeg må sige at det er et klart fremskridt. Jeg bor i en skov lidt sydøst for ålborg og modtager signalet på et loft med at betonteglstenstag over og en lille antenneforstærker. Kvaliteten af signalet er perfekt.

mvh Anders
Kan nogen anbefale en god tuner til en fair pris?

kan man sætte flere tv til den samme tuner?
Er der der vil dele lidt erfaringer med at modtage svenske digitalkanaler, eller har et godt råd?

Jeg spørger fordi jeg har sat en digital udendørs antenne med forstærker op (Strong hedder den) på skorstenen i ca. 5 meters højde på et parcelhus i Kastrup på Amager. De danske kanaler DR1, DR2 og TV2 går krystalklart igennem, men man kan ikke modtage en eneste svensk kanal selv ved manuel indlægning af kanalerne/frekvenserne (22/482, 25/506, 41/634 o.s.v.). Da man stort set kan tage de svenske analoge kanaler på en renseribøjle undrer det mig lidt, at man ikke kan tage de digitale. Antennen sidder østvendt direkte mod Sverige.
Hav lidt tålmodighed.
Omkring 15. oktober, så vidt jeg husker, starter Malmø-senderen med at sende digitalt også.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Tak Hans.
Jeg har i mellemtiden tilsluttet et TV med indbygget digitaltuner. Det virker upåklageligt og tager ud over de danske SVTV1 og 2 samt en fem - seks yderligere svenske digitale kanaler. Så læren er nok at kvaliteten af de såkaldte set top bokse varierer ligesom kvaliteten af modtageren i en ganske almindelig radio.
Jeg kan derfor ikke anbefale at købe en set top boks af mærket AGK, da den på samme antenne kun kan finde de tre danske (DR1, 2 og TV2)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis