Faldstamme ?

Hej alle !

Vil udvide mit badeværelse, men er faldet over det lille problem, at der er en faldstamme midt i det hele? Er det sikkert at fjerne den, bor i et et-planshus, så kan ikke se dens funktion?confused

På forhånd tak....smile
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er formodentlig udluftningen fra faldstammen. Den kan godt fjernes, men, så SKAL der monteres en vacumventil i stedet. Vacumventilen kan evt. flyttes ind i et skab, dog, så den kan udskiftes, da den ikke holder evigt.
Er det ikke udluftningen, og du har fladt tag, kan det være et nedløbsrør for afvanding af taget. Det kan du ikke fjerne, medmindre du laver om på hele tagkonstruktionen.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej Birger !

På ydersiden af badeværelset, ud mod facaden er der to kammerere om man vil, som jeg ville inddrage i badeværelset. I det ene af dem er faldstammen. Er den så nødvendig, når den er udenfor badeværelset?

Mvh David
Citat fra olfert-olfert

Det er formodentlig udluftningen fra faldstammen. Den kan godt fjernes, men, så SKAL der monteres en vacumventil i stedet. Vacumventilen kan evt. flyttes ind i et skab, dog, så den kan udskiftes, da den ikke holder evigt.
Er det ikke udluftningen, og du har fladt tag, kan det være et nedløbsrør for afvanding af taget. Det kan du ikke fjerne, medmindre du laver om på hele tagkonstruktionen.

Mvh. Birger


Der står nu ingen steder, at der SKAL være vacuumventil eller udluftning på faldstammen. Det anbefales men er ikke et krav.

I øvrigt må du ikke selv rode med kloakering, der skal fagfolk til.............wink

Med venlig hilsen

Anders

Citat fra crazyass

Hej Birger !

På ydersiden af badeværelset, ud mod facaden er der to kammerere om man vil, som jeg ville inddrage i badeværelset. I det ene af dem er faldstammen. Er den så nødvendig, når den er udenfor badeværelset?

Mvh David


Den kan jo sagtens være forbundet til badeværelset, under gulvet. Det vil kunne ses på en kloaktegning.
Og som Anders K. skriver, så er det aut.-kloakarbejde.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Citat fra Anders K

Der står nu ingen steder, at der SKAL være vacuumventil eller udluftning på faldstammen. Det anbefales men er ikke et krav.

I øvrigt må du ikke selv rode med kloakering, der skal fagfolk til.............wink


Anders K. du skriver at det ikke er et krav at der er udluftning/vacumventil tilsluttet, men, hvordan undgår man så at toilettet bliver suget tomt for vand?

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Annonce
Citat fra olfert-olfert

Anders K. du skriver at det ikke er et krav at der er udluftning/vacumventil tilsluttet, men, hvordan undgår man så at toilettet bliver suget tomt for vand?

Mvh. Birger


Til Anders K. samt crazyass ( og alle i andre)

Jeg har selv været inde og se på dette informative site:

http://www.gima-vvs.dk/pdf/afloeb.pdf

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Citat fra olfert-olfert

Anders K. du skriver at det ikke er et krav at der er udluftning/vacumventil tilsluttet, men, hvordan undgår man så at toilettet bliver suget tomt for vand?

Mvh. Birger


Jeg har aldrig oplevet at et toilet skulle være blevet suget tomt for vand confused

Den primære grund til at montere en udluftningsledning er, at man kan gå ned i en mindre rørdimension. Ved WC-montage, er det dog lidt ligemeget, da flangen på dette som oftest er 110 mm

Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis