Tilbygning

Hej

Jeg leger lidt med tanken om at bygge mit nuværende hus ud. Huset er opført i gasbeton, med tilhørende stenterrasse, som jeg ville inddrage. Er der nogle der kan hjælpe med en priside eller gode forslag til hvordan jeg griber det an. Det drejer sig om ca 25 m2 jeg vil bygge til.

På forhånd tak:p
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil afhænge meget af hvad det er for rum du vil bygge til!!!

Er det et nyt køkken, tilhørende bad... Ja så koster det jo langt mere end hvis det er et par værelser.....

Hvad med tilslutningerne til det eksisterende varme system?? Ligger det så du kan få fat i rør osv ganske nemt.. JA så er det jo langt billigere en hvis du skal have hakket gulvet op gennem hele huset for at kunne tilslutte...

Og at huset er i gasbeton, betyder jo ikke at det er det rigtige at bygge til i...

Meget vil tyde på at dit hus er så gammelt at det ikke lever op til de nye isoleringskrav, det er derfor en helt anden opbygning dit nye hus skal have for at kunne godkendes, isoleringsmæssigt.

Men et bud kunne jo være 300.000 +/- 150.000 ;-)

MVH Njord
Hej igen

Jeg kender ikke dit nuværende hus. Men er det en ren blok i gasbeton den er opbygget af? Altså kun een gennegående blok, uden yderligere isolering?

Din stue, skal den placeres som en vinkel på siden af huset? Skal der være et stort hul til den eksisterende stur eller er det nærmere en ekstra stue med fx et par fløjdøre?

Jeg er ikke inde i de nye regler omkring isolering osv. Men der er ret strænge krav til isoleringe af nye tilbygninger. Og muligvis kan de kobles på den, formodentlige dårlige isolering i dit nuværende hus, afhængig af om rummene bliver direkte forbundne, eller er nye selvstændige rum.

Ring på teknisk forvaltning og spørg dem hvad du skal tage af specielle hensyn, med hensyn til isolerings beregninger. Vi tilbygningen blive beregnet for sig selv? uanset hvordan den kommer til at fungere, eller vil den ses på på forskellig måde?

25 kvm er et ret stort areal at lægge til en stur, uden det kræver ny varmeforsyning, eller rettere et par nye radiatorer. Der er jo tider hvor du ikke er igang med fyre op i brændeovnen!!!

MVH Njord
Hej, bare lige et lille tip...

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i planlægningen. Men Google SketchUp er et herligt program til at lave den slagts ting. Jeg har bygget en hems, som jeg først havde tegnet i SketchUp. Rigtig godt til visualisering.
Har skarevet et indlæg om Google SketchUp på min blog, hvis du vil læse mere. Ellers hent det her.

MVH
Ulrich Green
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis